800
۰
فرماندار سراوان:

اعضای شورا بازوهای فکری و مشورتی دستگاه‌های اداری هستند

فرماندار سراوان گفت: اعضای شورا باید بدانند که آنها به‌عنوان بازوهای فکری و مشورتی دستگاه اداری و به‌عنوان نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی هستند از سوی مردم مورداعتماد و اطمینان واقع شده و انتخاب شده‌اند.
اعضای شورا بازوهای فکری و مشورتی دستگاه‌های اداری هستند
 به گزارش پایگاه خبری شستون، جلسه هم‌اندیشی و نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
 
 سعید تجلیلی فرماندار سراوان در این نشست به تشریح جایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهرها در مدیریت شهری پرداخت گفت: اولین مسئله‌ای که در حوزه شوراهای اسلامی باید مدنظر قرار گیرد آیهٔ"و امرهم شورا بینهم" است که بر اهمیت تصمیم جمعی، وحدت و همدلی بین اعضای یک جمع تأکید دارد؛ لذا خروجی این تفکر و خرد جمعی نیز باید مصوباتی بالنده در راستای توسعهٔ شهر باشد.
 
 وی به قانون‌گرایی و محمل قانونی داشتن فعالیت‌ها و مصوبات شورا که ضرورت دارد تأکید کرد، و در ادامه افزود: در این راستا تمامی اعضا باید به قوانین کاملاً مسلط باشند از مسائل و مفسده‌ها پیشگیری کنند.
 
 فرماندار سراوان ادامه داد: در حوزه امور شهری و شهرداری فعالیت‌ها و اقدامات به دو عامل مهم وابسته است؛ اولین عامل مربوط به اعتبارات و بودجه شهرداری و دومین عامل مدیریت بر امکانات نیروهاست که ما می‌توانیم با بهره‌وری نهایت استفاده را از امکانات موجود در راستای خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به شهروندان ببریم.

 تجلیلی خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر روزمرگی در کارهاست که این روند باعث سکون و رخوت در فعالیت‌ها شده؛ لذا ضرورت دارد با تلاش بیشتر نسبت به تغییر چهره و سیمای شهری توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا در زمینه ارتقای سطح رفاه مردم قدم‌های مؤثری برداریم.

 وی تأکید کرد: تهیه ممیزی شهر و وجود درآمد پایدار باید به طور جد در رأس برنامه‌های شورا و شهرداری قرار گیرد چرا که شهرداری‌ها گاهی در هزینه‌های جاری خود نیز به مشکل بر می‌خورند که پیشنهاد می‌شود از تجربیات شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی موفق و هم‌تراز استفاده کرده و با بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود منطقه اعم از گردشگری، خدماتی و... واحدهایی را ایجاد نمایید که هم به‌عنوان منبع درآمدی پایدار برای مجموعهٔ شهرداری به‌حساب آید و هم منشأ ارائهٔ خدمات برای شهروندان باشد.

فرماندار سراوان تصریح کرد: مسئله بعدی دوری از مسائل حاشیه‌ای، توجه به وظایف ذاتی و اصلی شوراها، نپرداختن به مسائل حاشیه‌ای و دوری از اختلافات مسئله دیگری است که باید بر فضای شورا حاکمیت پیدا کند و اعضای شورا باید بدانند که آنها به‌عنوان بازوهای فکری و مشورتی دستگاه اداری و به‌عنوان نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی و... هستند از سوی مردم مورداعتماد و اطمینان واقع شده و انتخاب گردیده‌اند و در نتیجه ضروری است که از منافع شخصی خود به نفع منافع عمومی عدول نموده و با احترام‌گذاشتن به نظر جمع در راستای تأمین منافع عموم شهروندان حرکت نمایند و حرکاتی جز این با اهداف والایی چون خدمت به مردم، انقلاب و نظام منافات دارد و این برازنده اعضای شوراهای اسلامی نیست .
 
 تجلیلی اذعان کرد: مسائلی که مربوط به کل شهرستان است و از سوی فرماندار شهرستان و یا مقام عالی استان مطرح و پیگیری می‌گردد نیاز نیست ذهن اعضای شورای شهر را به خود مشغول کند و آنها را از پرداختن به امور شهر و نظارت بر عملکرد شهرداری باز بدارد چرا که این‌گونه اقدامات اعضای شورا را از وظایف ذاتی و اصلی خود باز خواهد داشت.

 انتهای خبر/
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 26704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *