800
۰
در همایش بصیرت، جهاد و مقاومت مطرح شد؛

سیستان و بلوچستان جبهه مستحکم ایران مقابل مستکبران است

فرمانده قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق کشور گفت: سیستان و بلوچستان در طول تاریخ جبهه مستحکم اسلام و ایران اسلامی در برابر همه دشمنان و همه مستکبران بوده و است لذا می‌بینم دشمنی استکبار و همه ایادی استکبار با مردمان این سرزمین در یک نزاع و جنگ و جهاد همیشگی بوده و هستند.
سیستان و بلوچستان جبهه مستحکم ایران مقابل مستکبران است
به گزارش پایگاه خبری شستون، همایش بصیرت، جهاد و مقاومت با حضور فرمانده قرارگاه قدس منطقه‌ای نزسا، امامان جمعه و جماعت تشیع و اهل‌سنت، فرمانداران چهار شهرستان سراوان، سیب و سوران، گلشن و مهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، سران طوایف، معتمدین، ریش‌سفیدان و جمعی از مسئولین و مردم در سالن ورزشی هنرستان کار و دانش صبح امروز برگزار شد.

 سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق کشور بیان کرد: خدا را سپاسگزارم توفیق خدمتگزاری در بین مردمانی و استانی برایمان فراهم شده که نه‌تنها دفاع مقدس را درک کردند؛ بلکه در سابقه تاریخی خودشان و در محله‌های آباواجداد خودشان افتخار استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت‌های زمان را داشته‌اند.
 
 وی افزود: سیستان و بلوچستان در طول تاریخ جبهه مستحکم اسلام و ایران اسلامی در برابر همه دشمنان و همه مستکبران بوده و است لذا می‌بینم دشمنی استکبار و همه ایادی استکبار با مردمان این سرزمین در یک نزاع و جنگ و جهاد همیشگی بوده و هستند؛ خواهران و بانوان عفیفی دوشادوش مردان برای دفاع از آب‌وخاک این سرزمین مجاهدت کردند، بزرگان و سران طوایف و کسانی که علمدار دفاع از آب‌وخاک بودند در مسیر مجاهدت جان خود را تقدیم کردند.
 
 فرمانده قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق ادامه داد: خاک سیستان و بلوچستان همواره در درون خود این چنین بزرگ‌مردان و شیرزنانی را دیده نه حسب گفته‌های بنده بلکه بر اساس گفته‌های ژنرال‌های بزرگ ارتش‌های استکباری، ژنرال بزرگی که در برابر شیرزن بلوچ سر تعظیم فرود آورد وقتی مجاهدت زن بلوچ را دید و سلاح و تجهیزات نظامی خود را در برابر عشق به خاک و وطن این شیرزن بلوچ ناکارآمد دید سر تعظیم فرود آورد، بزرگ‌مردان بلوچی که مایه مباهات و افتخار شدند.
 
بصیرت ریشه در ارزش های اسلامی و انسانی دارد
 مرتضوی ادامه داد: این افتخار برای بلوچ و بلوچستانی است که نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس شهید سبیل اخلاقی متعلق به این خطه از کشور است، وقتی یک نوجوان یازده‌ساله بلوچ در این حد و اندازه بصیرت پیدا می‌کند که جان خود را تقدیم کند طبیعی است که آحاد مردم سیستان و بلوچستان که پرورش‌دهنده و تربیت‌کننده این چنین فرزندانی هستند حتماً و قطعاً برای جهاد و دفاع از آب‌وخاک و ناموس خودسر از پا نمی‌شناسند.
 
 وی با بیان اینکه جهاد ریشه در بصیرت، تربیت و دستاوردها و ارزش‌های اسلامی و انسانی دارد، خاطرنشان کرد: مقاومت‌ها در این میدان به همگان ثابت کرد که ما نه‌تنها برای اعتلای کلمه اسلام بلکه برای اعتباربخشی به همه بشریت و انسانیت در میدان مقاومت حضور داریم امروز در میدان مقاومت همه مجاهدین از همه ادیان الهی حضور دارند، افتخار امروز جهان اسلام در میدان مقاومت درهم‌تنیدگی شیعه و سن برای تشکیل تمدن بزرگ جهانی است.
 
 فرمانده قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق تصریح کرد: دفاع مقدس مقطعی بود که فضایی فراهم شد برای بیداری، هم زبانی، همدلی و هم‌نوایی، اگر امروز بصیرت، جهاد و مقاومت یک پیوستگی باهم دارند به‌خاطر این است که سرانجام این حقیقت زیبا، اسلام است که خود را نشان خواهد داد و ما باید تلاش کنیم همان‌طور که رهبر فرزانه فرمودند دفاع مقدس و دشمنان خود را بشناسیم.
 
 مرتضوی گفت: در دفاع مقدس از کف حداقلی تکنولوژی هم برخوردار نبودیم امروز آسمان در تسخیر ماست، در همه تعاملات جهانی سهم ما محسوس و مشخص است. امروز در هر نقطه‌ای از این کره خاکی اراده کنیم حضور خود را باقدرت اعلام می‌کنیم بیخ گوش آمریکا، همه موفقیت‌ها و عنایت‌ها و دستاوردها ریشه در دفاع مقدس، بصیرت، مجاهدت و مقاومت.
 
 وی با بیان اینکه انتقال و تبیین درست این موضوع برای نسل امروزی ضرورت و اصل است، افزود: اگر نوجوان امروز انقلاب اسلامی گذشته پر افتخار پدران را به‌درستی درک کنند قطعاً در مسیر آنها مجاهدت مقاومت خواهند کرد و تأثیرپذیری از یاوه‌گویی و اراجیف دشمنان نخواهند داشت، تلاش دشمن این است نوجوان و جوان و مردم را از انقلاب و اسلام و شهدا جدا کند، تلاش اردوگاه استکبار جهانی این است که خوبی‌ها را زشت و زشتی‌ها را زیبا جلوه دهد.
 
 فرمانده قرارگاه قدس منطقه‌ای جنوب شرق ادامه داد: هفته دفاع مقدس باید به‌گونه‌ای تبیین شود که در هر مقطعی و مقابل هر دشمنی فرار گرفتیم از راز و رمزهای موفقیت در دفاع مقدس درس بگیریم.
 
 مرتضوی بیان کرد: امروز در علم دیجیتال، نانو، هوا و فضا، بهداشت و درمان در سطح جهانی مطرح هستیم و می‌درخشیم، امروز عربده‌کشان عالم مقابل ما به‌زانو درآمده‌اند.

پیشرفت در صنعت دفاعی و امنیتی حاصل مقاومت در دفاع مقدس است
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان گفت: در دوران جنگ تحمیلی از همه اقوام، مذاهب، طوایف و اقشار مختلف مردم برای دفاع از کشور و حفظ امنیت حضور داشتند که ظرفیت بسیار مهمی است، این ظرفیت توانست در مقابله همه معاندان و همه دشمنان و همه افرادی که به این سرزمین چشم دوخته بودند تا نظام را از بین ببرند متحدانه و منسجمانه ایستادند و بر بسیاری از مشکلات فایق آمدند.

وی با بیان اینکه باید وحدت و همبستگی را تقویت کنیم چرا که دین اسلام دین تعامل و همبستگی است، افزود: در صنعت دفاعی و امنیتی به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یافتیم که از دستاوردهای همین دفاع بود.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان ادامه داد: ملت ایران شجاعانه مقابل متجاوزان به ارزش‌ها و انقلاب با تمام قوا ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور را تصرف کند و با ذلت و خاری آنها را به بیرون راندند.

مولوی ساداتی خاطرنشان کرد: همه هم صدا و با یک هدف حرکت کردند و پیروزی بزرگی به دست آمد که دنیا متحیر شد. این پیروزی حاصل مقاومت بود، امروز هم اگر تابع و پیرو حکم خدای متعال باشیم قطعاً بر سختی‌ها پیروز خواهیم شد.


انتهای خبر/
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 26759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *