800
۰
مدیرکل حفظ ساختار و بهبود فرایند سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور:

بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی کشور جانمایی و صدور سند شده است

مدیرکل حفظ ساختار و بهبود فرایند سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: سنددار شدن و به‌رسمیت‌شناختن اراضی ملی، کشاورزی، شهری و روستایی باهمت جهادی سرعت بیشتری پیدا کرده و بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی کشور جانمایی و صدور سند شده است.
بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی کشور جانمایی و صدور سند شده است
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ سروش اول مدیرکل حفظ ساختار و بهبود فرایند سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، در جلسه آیین افتتاحیه اداره ثبت استاد و املاک سیب و سوران، استان سیستان و بلوچستان را استانی با منابع غنی و پتانسیل بالقوه توصیف کرد و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و فراهم‌کردن زیرساخت‌ها می‌توان بالقوه بودن استان پهناور سیستان و بلوچستان را به فعل تبدیل کرد.

وی باتوجه‌به وظایف جدید سازمان ثبت‌اسناد و املاک بحث اصلی تصمیم‌گیری بر اراضی را سازمان ثبت‌اسناد و املاک عنوان کرد و افزود: سنددار شدن و به‌رسمیت‌شناختن اراضی ملی، کشاورزی، شهری و روستایی باهمت جهادی سرعت بیشتری پیدا کرده و بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی کشور جانمایی و صدور سند شده است.

مدیرکل حفظ ساختار و بهبود فرایند سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد ثبتی جدید در شهرستان سیب و سوران با شدت بیشتر و همت عزیزان و همچنین کمک شورای اداری ترغیب مردم به سمت‌وسوی اسناد رسمی پیش می‌رویم که با این کار از تنازعات جلوگیری می‌شود تعیین و تکلیف زمین‌های بحث دار با اخذ سند رسمی برطرف شود.

سروش اول  گفت: کار سازمان ثبت‌اسناد و املاک جمعی است؛ این حضور  مردم هست که کار سنددار شدن و به‌رسمیت‌شناختن اراضی معنا می‌دهد از مزیت‌های به‌رسمیت‌شناختن اراضی می‌توان به دریافت تسهیلات تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی و سنددار شدن زمین‌های مستثنیات و منازل روستایی نام برد.

بهره برداری از ساختمان اداری سیب و سوران با اعتبار 2 میلیارد ریالی
محمدرضا ابراهیمی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سیستان و بلوچستان کمبود اعتبار را دلیل طولانی‌شدن فرایند استقرار اداره ثبت‌اسناد و املاک در سیب و سوران عنوان کرد و افزود: با سفر رئیس قوه قضاییه در سال ۹۸  و پیشنهاد اداره کل ثبت‌اسناد و املاک سیستان و بلوچستان مصوب شد که ساختمان اداری سیب و سوران با حدود 2 میلیارد ریال از اعتبارت استانی و قسمتی از اعتبارت مبالغ خاص ریاست محترم قوه به بهره‌برداری برسد. 

وی افزود: ابتدا اعتبار مبالغ خاص ریاست قوه جهت آغاز پروژه محقق نشد و باتوجه‌به اینکه پیمانکار اداره راه و شهرسازی مبلغی بیش از اعتبارات استانی درخواست کرده بود این پروژه در سال 1398 محقق نشد.

ابراهیمی ادامه داد: پس از محقق‌شدن اعتبارات در سال 1400 و تعیین پیمانکار از سوی راه و شهرسازی پروژه ساختمان ثبت اسناد و املاک سیب و سوران مجدد در دستور کار قرار گرفت. 

اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی از نیمه دوم سال 1398

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سیستان و بلوچستان گفت: فرایند استخدام نیروی انسانی فرایندی زمان‌بر است که پس از اخذ مجوز استخدام در نیمه دوم سال 1398 فرایند استخدام آغاز شد و نهایتا ابلاغ نیرو های استخدام شده در سال  ۱۴۰۰ صادر و بخشی نیروی انسانی ثبت اسناد و املاک سیب و سوران در شهرستان سراوان مشغول به فعالیت هستند و تجربه کار جهت شروع کار در واحد ثبتی سیب و سوران را دارند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک افزود: انتصاب مسئول واحد ثبتی فرایندی طولانی بود و در نهایت ابلاغ ادریس جهاندیده به‌عنوان سرپرست واحد ثبتی در شهریورماه سال جاری صادر شد. پس از این مقدمات کار جهت استقرار واحد ثبتی در سیب و سوران آغاز شد.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش‌های ویژه سرپرست واحد ثبتی سیب و سوران کمبودها جبران و پاسخگویی به شهروندان به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

به‌روزرسانی نقشه 700 روستا  و شهرهای جدید 

وی برنامه مهم کشور در سازمان ثبت‌اسناد و املاک را  حدنگاری اراضی ملی بر اساس قرارداد با شرکت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: تهیه نقشه به‌عنوان بیس کار، به‌روزرسانی و تهیه نقشه بیش از 700 روستا و آمادگی جهت بروز رسانی و تعریف نقشه جدید از برنامه‌های سازمان ثبت‌اسناد و املاک استان است. 

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سیستان و بلوچستان عدم پرداخت حقوق عرفی را سدی در برابر صدور سند اراضی دانست و افزود: عدم پرداخت حقوق عرفی از بنیاد مسکن به منابع طبیعی مهم‌ترین مشکل صدور سند اراضی است که با پیگیری‌های ویژه استاندار جهادی سیستان و بلوچستان امیدواریم پرداخت حقوق عرفی به منابع طبیعی صورت پذیرد.

فرشاد گرگیج فرماندار سیب و سوران استقرار اداره ثبت‌اسناد و املاک در سیب و سوران را از مطالبات جدی شهروندان دانست افزود: گلایه شهروندان در خصوص طولانی‌شدن روند استقرار ثبت‌اسناد و املاک  در شهرستان کاملاً به حق و مورد پذیرش است چرا که برای کوچک‌ترین کار رسمی و اسنادی باید بعد مسافت قابل توجهی طی شود.

وی افزود: در مسیر استقرار اداره ثبت‌اسناد و املاک در سیب و سوران شورای اسلامی و شهرداری سوران در تأمین محل استقرار  همکاری ویژه‌ای داشتند که قابل‌تقدیر است.


انتهای خبر/ پ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 26821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *