800
۰
خطر تهدید می‌کند؛

سقف لرزان مدرسه غیرمقاوم بر سر دانش‌آموزان بخش مهرگان

اهالی روستای راهیناگ بخش مهرگان ضمن اعتراض به مدرسه این روستا خواستار داشتن مدرسه ای ایمن برای تحصیل فرزندانشان شدند.
سقف لرزان مدرسه غیرمقاوم بر سر دانش‌آموزان بخش مهرگان
به گزارش پایگاه خبری شستون، مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شود به دلیل اینکه نیمی از روز را برای تحصیل در آن سپری می‌کنند؛ لذا باید مکان مدرسه امن و بدون خطر باشد تادانش آموزان با خیالی آسوده به تحصیل در آن بپردازند.
 
 از طرفی وجود امکانات آموزشی زمینه‌ساز حضور دانش‌آموزان در مدارس و تربیت نسلی باسواد و تحصیل‌کرده است که این مهم نیازمند توجه به آموزش‌وپرورش بالاخص در روستاهاست که استعدادهایی نهفته دارند.
 
 آبخوری مناسب، سرویس بهداشتی، کف‌پوش استاندارد، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نصب توری برای درب و پنجره‌ها جهت جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل کلاس، تهویه مناسب، از جمله مواردی است که باعث می‌شود نگرانی‌های والدین برای تحصیل دانش‌آموزان کاهش یابد.
 
 علی‌ای‌حال دانش‌آموزان روستای راهیناگِ مهرگان از توابع سراوان چندین سال است که در کلاس‌هایی غیراستاندارد مشغول فراگیری علم هستند، کلاس‌های درسی که جان آن‌ها را تهدید می‌کند، اما این دانش‌آموزان به دلیل شوق و اشتیاقی که به علم و دانش دارند به‌ناچار بازهم در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.
 


 مدرسه ایمن، خواسته اهالی روستای راهیناگ
 بلوچ زهی از اهالی روستای راهیناگ در ارتباط با خبرنگار ما گفت: سازهٔ این کلاس‌های درس به‌طوری غیرمستحکم است که معلم مدرسه برای تعویض پرچم استرس دارد که حین بالارفتن به پشت‌بام بلوک سیمانی رها شود، در زمان بارندگی از سقف این کلاس‌ها آب به داخل کلاس‌ها ورود می‌کند و هم‌اکنون گچ سقف این کلاس‌ها افتاده است.
 
 وی با بیان اینکه این مدرسه دارای ۲۰ دانش‌آموز است، افزود: چند سال پیش مدرسه‌ای دو کلاسه در کنار این مدرسه توسط یک نهاد به پیمانکاری سپرده شد؛ اما این پیمانکار پروژه را نصف و نیمه رها و دانش‌آموزان را ناامید با مدرسهٔ پرخطر تنها گذاشت.
 
 خواسته این مردم ورود بالفور مسئولان ذی‌ربط به این مسئله است قبل از آنکه اتفاقی ناگوار دامن‌گیر دانش‌آموزان خلاق و خانواده‌های آنها شود.


 
 پیمانکار در دسترس نیست!
 آرش دهواری بخشدار مهرگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مدرسه روستای راهیناگ در دست یک پیمانکار بوده است که در حال حاضر تلفن همراه وی در دسترس نیست و یا پاسخگو نمی‌باشد، ما از طریق آقای پیام مسئول نوسازی مدارس سراوان و راشکی مسئول نوسازی مدارس استان پیگیر بودیم که مشخص شد این پیمانکار تمایلی به ادامه کار ندارد.
 
 وی افزود: پیمانکار باید اتمام کار خود را اعلام کند یا انصراف دهد تا پرونده این پیمانکار بسته شود، تا زمانی که پرونده این پیمانکار بسته نشود ما اگر خیّر هم پیدا کنیم نمی‌توانیم شروع به کار کنیم.
 
 
 انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب: 26904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *