800
۰
ادامه سریالی صف‌های طولانی در جنوب شرق:

شعله خاموش جلسات مسئولین کنارک گاز را کیمیا کرد

مردم شهرستان کنارک با ارسال پیامهای متعددی از کمبود و گرانی گاز اعلام نارضایتی کردند و خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه شدند.
شعله خاموش جلسات مسئولین کنارک گاز را کیمیا کرد
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از «عصرهامون»، موضوع کمبود و افزایش سرسام آور قیمت سیلندر گاز و تهیه مشقت بار آن در جنوب سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر در حالی چالش برانگیز شد که این تامین این کالای اساسی باز هم تراژدی تکراری مردم در استان است.

افزایش چند برابری قیمت و کمیاب شدن سیلندر گاز مایع طی هفته‌های اخیر، بسیاری از شهروندان را در کنارک گلایه‌مند کرده است.  

تهیه سیلندر گاز این روزها به دغدغه اصلی مردم کنارک تبدیل شده است و به دلیل کمبود گاز در شهرستان هر سیلندر گاز ۱۱ کیلویی به قیمت حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نیز رسیده و این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است.

کاسبان سیلندرگاز را به‌صورت آزاد به‌فروش می‌رسانند

عبدالطیف پاهنگ یکی از شهروندان کنارک در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مردم این شهرستان سیلندرهای گاز خانگی خود را از نمایندگی بحرگاز تهیه می‌کنند و مدتی است به اجبار از مغازه‌ها و افرادی که این سیلندرها را بصورت آزاد بفروش می‌رسانند، با مشقت و به قیمت گزاف حدود چهار میلیون ریال تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاز یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی و گامی مهم برای توسعه و پیشرفت هر شهرستان و منطقه محسوب می‌شود، افزود: اما مردم شهرستان کنارک هنوز از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبوده و برای تهیه سیلندر گاز نیز با مشکلات و سختی‌های زیادی روبه‌رو هستند و از صف‌های طولانی توزیع کپسول گاز و هزینه‌های سنگین تأمین سوخت به ستوه آمده‌اند.

بردی یکی از شهروندان کنارک نیز با بیان اینکه مردم شهرستان کنارک سال‌هاست درخواست گازرسانی را از مسئولان داشته‌اند و این یکی از مطالبات مردم این منطقه محروم است، گفت: هیچ اقدامی برای گازکشی به این شهرصورت نگرفته است و بجز ایرانشهر به دیگر شهرهای جنوبی استان گازرسانی انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به روشن شدن مشعل نمادین گاز در چند سال اخیر در این استان متاسفانه مردم شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان کپسول به دوش در صف گاز هستند.

وی تاکید کرد: مسئولین ذیربط باید پاسخگوی افکار عمومی بوده و دلیل کمبود و گرانی گاز در شهرستان کنارک را مشخص کنند.

کنارک بزودی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود

عبدالحمید بلوچزاده، شهردار کنارک در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به اینکه کنارک بزودی از نعمت گاز بهره مند میشود، اظهار کرد: نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره به همراه مدیران اجرایی شرکت گاز رضوی با شهردار بندر کنارک صبح امروز برگزار شد.

وی افزود: این نشست به منظور کسب مجوز و هماهنگی‌های لازم و اولویت بندی مسیرهای حفاری و گازرسانی در شهر کنارک برگزار شد.

شهردار کنارک گفت: همچنین مدیران اجرایی این شرکت اعلام کردند؛ شرکت گاز رضوی در حال حاضر پیگیر کسب مجوزهای لازم است که پس از دریافت مجوز از نهادهای متولی نسبت به تجهیز کارگاه اقدام و عملیات حفاری و گاز رسانی در کنارک را آغاز خواهند کرد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciqwazyt1aqq2.cbct.html
 
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 27009
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *