800
۰
دانش‌آموزانی که هنوز بوی مهر را حس نکردند؛

محرومیت روستای زمینان از معلم

باگذشت سه ماه از بازگشایی مدارس همچنان دانش‌آموزان متوسطه روستای زمینان از داشتن معلم محروم هستند و باتوجه‌به بعد مصافت با مرکز شهر برای آنها مشکلاتی برای ادامه تحصیل به وجود آمده است.
محرومیت روستای زمینان از معلم
به گزارش پایگاه خبری شستون، روستای زمینان از توابع بخش بم پشت سراوان یکی از روستاهای دورافتاده و محروم این منطقه به شمار می‌رود که طبق گفته اهالی این منطقه باگذشت چندین ماه از شروع فصل مدارس همچنان فاقد معلم است.

اهالی این روستا می‌گویند که روستا تعداد ۱۶ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دارد و در سال گذشته دارای معلم بوده؛ اما امسال باگذشت چندین ماه از آغاز بازگشایی مدارس همچنان بدون معلم است.

گفته می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان که شرایط مالی بهتری نسبت به دیگر دانش‌آموزان داشتند به شهر رفتند و در آنجا مشغول به تحصیل هستند.

فاصله روستای زمینان تا شهر سیرکان ۶۰ کیلومتر است و باتوجه‌به صعب‌العبور بودن این منطقه و نبود راه استاندار و مناسب و عدم توانایی مالی برخی از والدین برای تحصیل دانش‌آموزان در شهر مشکلاتی را برای دیگر دانش‌آموزان این منطقه به وجود آورده است.

امیریان دهیار روستای زمینان طی دو نامه مشکلات دانش‌آموزان را به گوش مسئولین بالادستی رساند تا شاید از این طریق چاره‌ای برای رفع این مشکل اندیشیده و از ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل بعد مصافت و عدم توانایی مالی جلوگیری شود.

محمد ذاکر میرک زهی بخشدار بم پشت دراین‌خصوص به خبرنگار ما گفت: اهالی روستا اعلام داشتند که دانش‌آموزان متوسطه روستای زمینان فاقد معلم هستند؛ اما آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند که در این روستا دانش‌آموزی وجود ندارد.

وی افزود: جهت پیگیری مطالبه به حق مردم روستای زمینان به همراه آموزش‌وپرورش در روستا حاضر شدیم و مقرر شد که اسامی دانش‌آموزان مقطع متوسطه را به بخشداری اعلام نمایند.

بخشدار بم پشت خاطرنشان کرد: چنانچه روستا دارای دانش‌آموز متوسطه باشد پیگیری‌های لازم را جهت حضور معلم در کلاس درس این مدرسه انجام خواهیم داد؛ اما پس از بازدید انجام شده تا این لحظه هیچ فهرستی ارسال نگردیده است.

انتهای خبر/

 
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 27024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *