800
۰
استاد دانشگاه آزاد اسلامی سراوان:

انقلاب اسلامی شأن و منزلت زنان را به آنها برگرداند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی سراوان گفت: انقلاب اسلامی شأن و منزلت زنان را به آنها برگرداند و به آنها یادآور شد که در اسلام دارای چه جایگاه والایی هستند.
انقلاب اسلامی شأن و منزلت زنان را به آنها برگرداند
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ شهمیری در جشن انقلاب، خدمت، وحدت که به همت کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان برگزار شد، بیان کرد: پیش از انقلاب، کشف حجاب لازمه حضور زنان در عرصه اشتغال بود، اما اغلب خانواده‌های ایرانی، مذهبی بودند که بسیاری از زنان حاضر به کنارگذاشتن حجاب برای رسیدن به اشتغال نبودند.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان پرچم‌دار مناصب دولتی و سیاسی، به‌عنوان فرماندار، شورا و بخشدار مشغول به فعالیت در جامعه شدند، تأکید کرد: انقلاب اسلامی شأن و منزلت زنان را به آنها برگرداند و به آنها یادآور شد که در اسلام دارای چه جایگاه والایی هستند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر جایگاه و منزلت زن در نظام جمهوری اسلامی، افزود: زنان ایرانی با حضور در حوزه‌های پزشکی، ورزشی، هنری، سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدند با حفظ زینت حجاب در عرصه‌های جهانی خوش بدرخشند.

شهمیری اذهان کرد: باوجود بافت اجتماعی سنتی و شرایط جغرافیایی خاص شاهد فعالیت بانوان بلوچ در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: مشارکت زنان در فرایندهای سیاسی و انتخابات در گروه‌ها و انجمن‌ها، فعالیت‌های بسیج در سطوح بالای تصمیم‌گیری، امور فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی، افزایش نخبگان علمی در میان بانوان و کسب بهترین رتبه‌ها و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور نمونه بارزی از رشد و شکوفایی زنان و دختران بلوچ بعد از انقلاب اسلامی است.

وی در پایان با بیان نقش مهم و کلیدی پدران در تربیت فرزندان از آنان خواست که حامی و پشتیبان این قشر از جامعه باشند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 27218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *