800
۰
مسئول نهاد رهبری در امور اهل سنت سراوان:

قدس یک مسئله حیثیتی و ایمانی است

مسئول نهاد رهبری در امور اهل سنت سراوان بزرگ گفت: قدس برای ما یک مسئله سیاسی نیست بلکه مسئله قدس مسئله ایمانی و حیثیتی است.
قدس یک مسئله حیثیتی و ایمانی است
به گزارش پایگاه خبری شستون، مولوی محمد صدیق حقانی در مراسم روز جهانی قدس در سیب و سوران بیان کرد: کودکان غزه شهید متولد می‌شوند شهادت‌گونه رشد می‌کنند و با شهادت می‌میرند و در روز قیامت به‌عنوان شهید بلند می‌شوند.
 
وی ضمن محکومیت جنایت جنگی رژیم سفاک اسرائیل در حمله به سفارت ایران در سوریه و همچنین محکومیت حادثه تروریستی جنوب استان سیستان و بلوچستان، افزود: امروز روز قدس است روز قدس هر ساله فقط جهت یادآوری تکرار می‌شود و برای هر مسلمانی و هر انسان باغیرت و با ایمانی باید در هر ساعت، هر دقیقه هر روز و شبش به فکر قدس باشد.
 
مسئول نهاد رهبری در امور اهل سنت در سراوان بزرگ ادامه داد: بیت‌المقدس سرزمین مبارک فلسطین و یا سرزمین مبارک شام سرزمینی است که قران از آن تعریف نموده، اما بیچارگی مسلمانان مظلوم فلسطین از زمانی شروع شد که اروپاییان در زمانی که بدترین نوع قتل، غارت، ظلم و ستم را نسبت به یهودیان داشتند و این لکه ننگینی بود بر پیشانی اروپاییان که باید از شر آن نجات می‌یافتند. 
 
مولوی حقانی اضافه کرد: بعد از جنگ‌جهانی این کشورهای اروپایی بودند که به دو هدف اسرائیل را در قلب عالم اسلام در بهترین مکان منطقه جهان اسلام به‌صورت نامشروع جانمایی کردند و از همان روز تا به امروز هیچ مسلمانی رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک دولت مشروع نه قبول داشته و نه قبول خواهد کرد.
 
وی یکی از دلایل اروپاییان نسبت به جانمایی این رژیم ظالم را در خاورمیانه نجات اروپا از شر ظلم و ستم یهود برشمرد و افزود: یهودیان در هر مکان و هر منطقه‌ای باشد در آن منطقه باعث ایجاد شر، ظلم و ستم می‌شوند به‌عنوان‌مثال جنگ‌های صلیبی که در اروپا شکل گرفت و اروپاییان را وادار به حذف یهود از آن منطقه نمود. 
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت شهرستان سراوان بزرگ دومین دلیل اروپاییان برای این انتخاب را مهار رشد و پیشرفت اسلام عنوان کرد و ادامه داد: قوم یهود از لجوج‌ترین قوم‌هاست و به این واسطه اروپاییان می‌خواستند که با ایجاد درگیری و تنش بین یهودیان و مسلمانان از پیشرفت اسلام جلوگیری نمایند.
 
مولوی حقانی با اشاره به اینکه امروزه مسئله قدس برای ما یک مسئله سیاسی محض نیست، یادآور شد: مسئله قدس مسئله ایمانی است. مسئله قدس مسئله حیثیتی است برای عالم اسلام و اینکه ما به چه شکلی می‌توانیم آیندگان را قانع کنیم که در دوران ما در سرزمین اسلام در سومین حرم رسول خدا (ص) در اولین قبله مسلمانان پذیرفتیم تا بدترین انسان‌های روی زمین همین انسان‌هایی که پیامبران را آزار دادند کسانی پیامبران را شهید کردند به قران اهانت کردند محل سکونت داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه طبق فتوای علما بر مسلمانان واجب است که برای مردم فلسطین برای مردم غزه خیرخواهی کنند از آنها حمایت کنند تعاون داشته باشند؛ اما به همان اندازه‌ای که قدرت دارند. امروز زن فلسطینی و پیرمرد فلسطینی کودکانشان را فرامی‌خوانند و کودک شهیدش را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید ای کودکم، ای شهید زمانی که در بهشت رسول خدا ص دیدی را بگو امتت ما را به‌تنهایی رها کردند.
 
مولوی حقانی اذعان کرد: این چه پیامی است، امروز به نمایندگی از تمام امت مسلمان ، مردم غزه در برابر کفر و ظلم یهود ایستاده‌اند؛ کودکان غزه شهید متولد می‌شود، شهادت‌گونه رشد می‌کنند و با شهادت می‌میرند و در روز قیامت به‌عنوان شهید بلند می‌شوند.
 
وی در پایان باتوجه‌به اینکه در گردان‌های کتائب فلسطین بیش از 10 هزار حافظ قران کریم حضور دارند بیان کرد: امت اسلامی هرگز به‌طورکلی و همه‌جانبه بی‌خاصیت نمی شود اگر یک جایی در یک کشوری امت مسلمان بی خاصیت شد در جایی دیگر در شهری مانند غزه که شهر غزوه است شهر جهاد است شهر امام شافعی است شهر حافظان قرآن است؛ بی خاصیت نمی شود و این را بدانید که در غزه فقط یک یک گردان کتائبش بیش 10 هزار حافظ قران کریم دارد که همه آنها نظامی هستند و بر علیه کفر و یهود می جنگند.
 
انتهای خبر/
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 27466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *