800
۰
شوک قیمت در بازار ساخت و ساز سراوان؛

قیمت نجومی مصالح ساختمانی صدای شهروندان سراوانی را در آورد

بنا برگزارشات مردمی در سراوان در روزهای اخیر هر بار آجر در این شهرستان با قیمت بیش از هفت میلیون تومان به فروش رسیده است.
قیمت نجومی مصالح ساختمانی صدای شهروندان سراوانی را در آورد
به گزارش شستون، مصالح ساختمانی به ویژه آجر و ماسه در سراوان در چند روز اخیر سیر صعودی به خود گرفته که این موضوع باعث ابراز گلایه شهروندان شد.

برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار مطالب انتقادی در خصوص افزایش قیمت هر بار آجر و ماسه در شهرستان سراوان از مسئولین خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به گفته شهروندان سراوانی هر بار آجر در سراوان با قیمت هفت تا هشت میلیون تومان و هر بار ماسه چهار میلیون تومان عرضه می‌شود.

شهروندان معتقد هستند عدم نظارت و برخورد لازم با متخلفین و گران فروشان باعث شده که قیمت مصالح ساختمانی به طور سرسام آور رشد صعودی داشته‌باشد.

غلامرضا اله دوست رئیس اداره صمت سراوان به خبرنگار ما گفت: به صورت رسمی نرخ مصوب اعلام نشده در ابتدا باید آنالیز قیمت صورت گیرد و سپس قیمت پایه و هزینه حمل مشخص شود تا قیمت واقعی مشخص شود.

وی افزود: افزایش قیمت و تخلفات در حال بررسی و پیگیری است و افرادی که هر بار آجر را با قیمت پنج تا هفت میلیون تومان به فروش رسانده اند تخلف کرده‌اند.

رئیس اداره صمت سراوان گفت: در شهر سراوان تولیدی آجر وجود ندارد به همین دلیل آجر مصرفی شهرستان از سیب و سوران تامین می‌شود و برای نرخ نهایی با اداره صمت سیب و سوران در حال رای‌زنی هستیم و اطلاع‌رسانی آن هفته آینده انجام می‌شود.

اله دوست با اشاره به اینکه افزایش قیمت بر حسب محاسبه هزینه کارگر، دستمزد و هزینه تولید انجام می‌شود، خاطرنشان‌کرد: هر قالب آجر شِل تولیدی سراوان 1500 تومان است که هر بار آجر با قیمت چهار تا چهار میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود و شاید ارزان ترین آجر در سراوان باشد.

وی تصریح‌کرد: به دلیل اینکه تولید آجر در حوزه سراوان نیست نمی تواند اظهار نظر کند اما اکر در خصوص آجر شل افرایش قیمت وجود داشته تا این لحظه گزارشی دریافت نکرده‌اند.


انتهای خبر/
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 26458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *