800
۱
با هدف ترویج ازدواج آگاهانه انجام شد؛

برگزاری ۲۴ کارگاه مهارت‌های زندگی توسط انجمن‌های مردم نهاد سراوان

کارشناس مشارکت‌های اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سراوان گفت: تعداد ۲۴ کارگاه توسط سمن‌های جوانان با موضوع مهارت‌های زندگی و مهارت‌های پیش از ازدواج برای جوانان برگزار شده است.
برگزاری ۲۴ کارگاه مهارت‌های زندگی توسط انجمن‌های مردم نهاد سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون، ازدواج یک پیوند مقدس که نزد خداوند و دین مبین اسلام از همیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است تا جاییکه در روایت‌ها آمده با ازدواج نیمی از دین انسان کامل می‌شود که این خون ارزش ازدواج را نشان می‌دهد.

این روزها داشتن مهارت‌های لازم برای یک ازدواج آگاهانه ضروریست چرا که این روزها چشم و هم چشمی‌ها و زرق و برق شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی توقع جوانان در زندگی را بالا برده و باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است.

اداره ورزش و جوانان یکی از دستگاه‌های متولی و مربوط به حوزه جوانان محسوب می‌شود که با توجه به فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی که دارد می‌تواند در سهل شدن مسیر ازدواج با برگزاری برنامه‌های متنوع به ترویج سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان کمک کند.

عصمت پورمحمدی در گفتگو با شستون بیان کرد: یکم تا هفتم ذی حجه که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به نام هفته ازدواج در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده و فرصتی مغتنم برای یادآوری سنت پسندیده ازدواج محسوب می‌شود.

وی افزود: از رسالت‌های وزارت ورزش و جوانان، آموزش جوانان جهت ترویج ازدواج آگاهانه، به هنگام و آسان است و در همین راستا همه ساله برنامه‌هایی با موضوع ازدواج در سراسر کشور طی این هفته برگزار می‌شود.

کارشناس مشارکت‌های اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سراوان ادامه داد: اداره ورزش و جوانان شهرستان سراوان نیز طبق برنامه ریزی‌هایی که هرساله برای هفته ازدواج داشته امسال هم با تشکیل کمیته تخصصی و ستاد ساماندهی امور جوانان طی هفته ازدواج، اقدام به برنامه ریزی هفته ازدواج نموده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های پیش رو برگزاری جشن بزرگ ازدواج و جُنگ شادی برای جوانان و خانواده‌ها می‌باشد تا ساعاتی پر نشاط را سپری کنند. از دیگر فعالیت‌هایی که طی سال از برنامه‌های ثابت این اداره محسوب می‌شود برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج است که با موضوعات مختلفی از جمله ازدواج آسان، ازدواج‌های غلط، فضای مجازی و ازدواج، روش‌های شناخت همسر و غیره برای جوانان، خانواده‌ها، قشر دانش آموز و دانشجو برگزار می‌گردد.

وی گفت: در همین راستا طی سال گذشته تعداد ۲۴ کارگاه توسط سمن‌های جوانان با موضوع مهارت‌های زندگی و مهارت‌های پیش از ازدواج برای جوانان برگزار شده است.

کارشناس مشارکت‌های اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سراوان اذعان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده هفته ازدواج برگزاری همایش بزرگ کوهپیمایی خانوادگی است که با شعار ازدواج آسان و آگاهانه برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 26577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *