800
۰
فرماندار سراوان مطرح کرد:

انقلاب اسلامی ایران بر مدار امید آفرینی در سیستان و بلوچستان

فرماندار سراوان گفت: انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی که در سیستان و بلوچستان در حال انجام است روزنه امید را در بین مردم سیستان و بلوچستان در پی داشته است.
انقلاب اسلامی ایران بر مدار امید آفرینی در سیستان و بلوچستان
سعید تجلیلی در گفتگو با شستون ضمن تبرک فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما را از یک حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی رهایی بخشید و یک دولت بر پایه اسلام و وحدت را شکل داد.

وی بیان کرد: در طول چهل و پنج سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد به دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، دفاعی، نظامی، هوافضا و سیاسی دست‌یافته‌ایم به طور مثال در چند روز گذشته سه ماهواره با سامانه ماهواره بر سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت.

فرماندار سراوان ادامه داد: پرتاب یازده ماهواره در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی که با توکل بر خدا و با نگاه مردمی برنامه‌ریزی می‌کند خود گواه پیشرفت در حوزه هوافضا است.

وی افزود: افتتاح فرودگاه شهدای سراوان که در دولت سیزدهم رقم خورد اتفاق بزرگ دیگر و از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این خطه از کشور محسوب می‌شود که هر هفته سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به تهران پرواز دارد و شاهد استقبال شهروندان هستیم به‌طوری‌که این پروازها ماه‌ها جلوتر رزرو می‌شود و تعداد زیادی از مسافرین در فهرست انتظار می‌مانند تا شاید بتوانند جا پیدا کنند، این افتخاری است که تلاش بسیاری صورت گرفت و در این منطقه توسط دولت یک امید آفرینی به مردم شد، به دنبال این هستیم که پروازها را به مشهد و سایر نقاط برقرار کنیم.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر در شهرستان سراوان ۴۶ پروژه را در زمینه‌های خدماتی، عمرانی و صنعتی با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان افتتاح خواهیم کرد، ۱۲۵ میلیارد تومان هم کلنگ‌زنی خواهیم داشت.

تجلیلی گفت: مسکن محرومین، پروژه‌های آبرسانی، عمران روستایی، طرح‌های اجرا شده توسط دهیاران، فضاهای آموزشی و فرهنگی، طرح‌ها و پروژه‌های پرورشی و کشاورزی، پرورش دام و طیور، گلخانه و... از جمله پروژه‌هایی است که در دهه فجر افتتاح، کلنگ‌زنی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر یک مورد از آن را نام ببریم تأمین گوشت سفید مردم شهرستان سراوان در مجموعه جهاد کشاورزی اتفاق افتاده، قبل از اینکه ایرج رستم‌زهی بر منصب ریاست جهاد کشاورزی سراوان منصوب شود میزان تولید گوشت سفید در شهرستان حدود چهار تن تولید بود؛ اما در حال حاضر در آستانه ۲۲ بهمن به رقم هشت تُن نزدیک شده‌ایم که در این زمینه خودکفا خواهیم شد.


فرماندار سراوان اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم ایجاد کشتارگاه صنعتی دام و طیور است، باتوجه‌به اینکه در مرکزیت چند شهرستان قرار داریم امید داریم این مهم نیز به‌زودی اتفاق افتد.

تجلیلی تشریح کرد: در یک سال گذشته تعدادی از طرح‌های اقتصادی و تجاری آغاز شده که به بخشی از آنها اشاره می‌کنم: تسریع در روند انتقال آب از دریای عمان، راه‌اندازی بازارچه‌های خرده‌فروشی در چهار نقطه استان از جمله بازارچه مرزی کوهک (به‌زودی)، افتتاح بازارچه مرزی پیشین با حضور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان، ایجاد ۲۶ هزار و ۸۰۲ فرصت شغلی که ۷۵ درصد آن تعهد اشتغال است، ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر که در سال ۱۴۰۲ برای استان پیش‌بینی‌شده، ۷۵ درصد آن تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برقراری رویه خرده‌فروشی در منطقه سیستان، افزایش صادرات بازارچه مرزی کوهک، صادرات ۲۴۲ هزار و ۶۸۸ تُن به مدت مشابه سال گذشته، صادرات امسال در بازارچه مرزی ۱۴۷/۷۲ بوده است.

فرماندار سراوان اذعان کرد: در بحث بزرگراه‌ها باید گفت استان سیستان و بلوچستان امروز تبدیل شده است به یک کارگاه بزرگ، ۱۱ و نیم درصد وسعت سرزمینی کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، شاید اگر تمام اعتبارات کشور را برای سیستان و بلوچستان بگذارند ممکن است باز هم نیاز داشته باشد، اما در حال حاضر ۵۴ کیلومتر بزرگراه در حال افتتاح است.


تجلیلی تصریح کرد: از سوی دیگر کارها و پروژه‌های بسیار خوبی را در سطح شهر در زمینه بلوارسازی، معابر، ایجاد آسفالت، کارخانه آسفالت شهرستان سراوان به همت شهرداری آغاز شده است که این موضوع نیز موجی از امید را میان مردم این خطه از کشور در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه گازرسانی به سطح شهرستان سراوان که باعث امیدآفرینی شد در حال حاضر در روستای هوشک و شهرک‌های دیگر سراوان و شهر سراوان آغاز شده که طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته تا اواسط سال ۱۴۰۳ پروژه گازرسانی در شهر سراوان انجام می‌شود.

انتهای خبر/
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 27232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *