800
۰
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان:

لیالی قدر در سه نقطه از سراوان برگزار می‌شود

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان از برگزاری مراسمات لیالی قدر در سه نقطه از شهرستان خبر داد.
لیالی قدر در سه نقطه از سراوان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عابد سابکی در گفتگو با شستون بیان کرد: شب‌های قدر، شیرین‌ترین و ارزنده‌ترین شب‌های سال است؛ بیاییم در این شب ها به یاد آن چه در سال گذشته انجام داده بیفتیم. اگر کار نیکی کردیم از خداوند تشکر کنیم و توفیق این امور نیک را از او بطلبیم و اگر گناهانی مرتکب شدیم از آن الرحم الراحمین طلب مغفرت کنیم و با قلب خاشع به دعا و مناجات با خدای خویش بپردازیم تا دعاهایمان مستجاب شود.
 
وی افزود: اولین اعمال این شب‌ها غسل است که بهتر است مقارن غروب آفتاب انجام شود. با شست و شوی بدن، مومن خود را برای حضور پرنشاط و سالم در مجامع عمومی و ملاقات با اهل ایمان آماده می‌کند. 
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: احیا و شب زنده داری، بیدار ماندن و شب‌های قدر را به عبادت سپری کردن از جمله اعمال سفارش شده در این شب‌هاست.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سابکی اضافه کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده‏اند: هر كس از روى ایمان و براى رضاى خدا شب قدر را شب زنده دارى و عبادت كند، خداوند خطاهاى گذشته‏اش را مى‏آمرزد.
 
وی با بیان اینکه سومین اعمال توبه و طهارت باطنی، خاطرنشان کرد: اگر چه روزه‌داری خود موجب شستشوی بخشی از گناهان می‌شود، برای آن که از کرامات این ماه بهتر استفاده کنیم و از فیض شب‌های قدر بی‌نصیب نمانیم، باید از راز و نیاز و توبه غافل نشویم. 
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان تصریح کرد: در این شب‌های پرفیض، که طبق فرموده رسول خدا (صلی الله علیه و آله) «درهای رحمت الهی، به روی بندگان گشوده می‌شود» توبه گناهان و موانع تقرب و پیوستن انسان به خداوند را از میان می‌برد و آیینه دل را برای تابش نور ایمان و محبت حق مستعد می‌کند. 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی اذعان کرد: به تحقیق شب قدر بهترین فرصت برای این کار است. قرآن کریم دراین باره می‌فرماید: «همانا خداوند توبه کنندگان و پاکیزگان را دوست می‌دارد»
 
وی با بیان اینکه قرآن به سر گرفتن چهارمین عمل از اعمال لیالی قدر است، گفت: مومنان روزه‌دار در ماه خدا، و در خانه خدا، کتاب خدا را، می‌گشایند و بر سر می‌گیرند و آن را شفیع خود، قرار می‌دهند. 
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان تصریح کرد: ساعت شروع برنامه شب‌های قدر از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سه مکان
مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع)، حسینیه امام سجاد علیه السلام و مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار خواهد شد.
 
انتهای خبر/
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 27413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *