800
۰
امام‌جمعه اهل سنت سراوان:

روز جهانی قدس در کنار فلسطین و قدس شریف هستیم

امام‌جمعه اهل سنت سراوان گفت: می‌طلبد در روز جهانی قدس مسلمانان در کنار مردم مظلوم فلسطین باشند و در این روز با مشارکت و همراهی ثابت کنند که ما در کنار فلسطین و قدس شریف هستیم و اعمال ننگین اسرائیل را محکوم می‌کنیم.
روز جهانی قدس در کنار فلسطین و قدس شریف هستیم
مولوی سید عبدالصمد ساداتی در گفتگو با شستون بیان کرد: اسرائیل یک رژیم جنایتکار است، و همه دنیا از این جنایت مطلع‌اند اما برخی چشم‌پوشی می‌کنند و این‌ها را نمی‌بینند و یا نمی‌خواهند که ببینند، این‌ها کسانی هستند که همراه اسرائیل و جنایت‌های او هستند.

وی افزود: کسانی که در این زمینه سکوت می‌کنند در جرم و جنایت رژیم صهیونیستی سهیم هستند، رژیم اسرائیل یک رژیم غیررسمی است که با جرم و جنایت و تجاوز و تعدی به سرزمین مسلمانان و سرزمین اسلامی حمله کرده است، این رژیم به هر حال نابود شدنیست.

امام‌جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: سرزمین فلسطین جایی است که قدس شریف و قبله اول مسلمین در آنجا قرار دارد و اسرائیل آنجا را اشغال کرده، اگر ما به تاریخ برگردیم، در سال ۱۹۴۵ در نقشه جهان کشوری به نام اسرائیل اصلاً وجود نداشته و این یک رژیم جعلی است.

مولوی ساداتی اضافه کرد: یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه سرگردان بودند و کشورهای اروپایی و دیگر کشورها این‌ها را قبول نمی‌کردند اما فلسطینی‌ها به افراد در سرزمین خود جای دادند که بعدها با حمایت‌های آمریکا و برخی دولت‌های غربی در این سرزمین بدترین و شنیع‌ترین جنایات را مرتکب شدند و خود را مالک این سرزمین و استقلال اسرائیل را اعلام کردند، همه این‌ها به این دلیل است که مسلمانان آن بیداری را که باید می‌داشتند ندارند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند رحمت کند امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را که روز قدس را اعلام کردند تا مردم یادشان نرود که این سرزمین، سرزمین اسلامی است و همه مسلمانان و همه مذاهب اسلامی عقیده‌شان این است که قدس اولین قبله مسلمانان است، و به نص قرآن کریم مسلمانان قبل از خانه کعبه رو به بیت المقدس نماز می‌خواندند.

امام‌جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: جدیدترین جنایتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده، به سفارت جمهوری اسلامی ایران حمله کرده و جنایت بزرگی را مرتکب شده و قابل چشم پوشی نیست؛ می‌طلبد مسلمانان جهان در این قضیه همه همدست باشند، قطعاً اسرائیل از بین می‌رود اسرائیل که چیزی نیست، اما ما اتحاد لازم را نداریم، مسلمانان غزه امروز با بدترین وضعیت مقابله می‌کنند این افتخار بزرگیست برای مسلمانان، افتخار آفریدند شهید دادند اما تسلیم نشدند.

مولوی ساداتی اذعان کرد: می‌طلبد در روز جهانی قدس مسلمانان در کنار مردم مظلوم فلسطین باشند و در این روز با مشارکت و همراهی ثابت کنند که ما در کنار فلسطین و قدس شریف هستیم و اعمال ننگین اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 27433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *