800
۰
گرانی به میوه محبوب فصل تابستان رسید؛

قیمت هندوانه کام شهروندان سراوانی را خشک کرد!

افزایش قیمت هندوانه در سراوان گلایه شهروندان را به دنبال داشته تا جاییکه هر کیلو هندوانه با قیمت ۲۰ هزار تومان در این شهرستان به فروش رسید‌ه است.
قیمت هندوانه کام شهروندان سراوانی را خشک کرد!
به گزارش پایگاه خبری شستون، هندوانه میوه ای آبدار و شیرین و همچنین محبوب میان مردم است که معمولا با آغاز فصل گرما در میان واحد های صنفی میوه و تره بار بیشتر رخ نمایی می کند.

اما این روزها قیمت بالای این میوه شیرین و دوست داشتنی طعم آن را تلخی سوق داده و باعث شده که به یک میوه لاکچری تبدیل و شهروندان از آن محروم باشند.

با آغاز فصل گرما تقاضا برای تهیه این میوه محبوب در شهرستان سراوان افزایش می یابد اما این روزها افزایش قیمت آن باعث شده تا شهروندان نسبت به این موضوع انتقاد داشته باشند.

گلایه شهروندان از افزایش قیمت هندوانه
نصرتی یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: در هفته اخیر قیمت هندوانه به یکباره در شهرستان افزایش یافته و باعث شده در این اوضاع گرانی کالا و اجناس این میوه محبوب از دسترس شهروندان خارج شود.

وی افزود: هر کیلو هندوانه با قیمت هفده تا بیست هزار تومان در شهرستان به فروش می‌رسد که موجب شده قشر ضعیف جامعه نتوانند این میوه را تهیه کنند.

این شهروند سراوانی خاطر نشان کرد: از مسیولین و متولیان امر تقاضا می‌شود نظارت بیشتری بر واحد‌های صنفی به ویژه میوه تره بار داشته باشند اما معضل اصلی که منجر به گلایه شهروندان شده این است که قیمت میوه چندین برابر نرخ در شهرستان‌های همجوار است.

نرخ مصوب میوه و تره بار به صورت روزانه اعمال می‌شود
نوید دلاوری رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان سراوان به خبرنگار ما گفت: در چند روز اخیر پایین‌ترین نرخ مصوب هندوانه در واحد‌های صنفی میوه و تره بار سیزده هزار تومان و بیشترین نرخ شانزده هزار تومان بوده و بالاتر از این نرخ اگر به فروش رسیده تخلف صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از معضلاتی که وجود دارد عدم اطلاع رسانی نرخ روزانه میوه و تره بار است که از شما اصحاب رسانه تقاضا داریم در این امر ما را یاری فرمایید تا شهروندان از نرخ‌های مصوب آگاهی داشته و در صورت مشاهده تخلف به موقع گزارش دهند تا پیگیری های لازم انجام شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان سراوان ادامه داد: به دلیل اینکه هندوانه از استان های دیگر وارد شهرستان می‌شود اخیرا شاهد افزایش قیمت هندوانه بوده‌ایم، اما اگر هندوانه از داخل استان به بازار شهرستان عرضه شود با توجه به بعد مسافت و نرخ حمل قیمت آن پایین تر است ولی در حال حاضر فصل برداشت هندوانه در استان به پایان رسیده و میوه از شهرهای دیگر مانند شیراز تامین می شود.


دلاوری خاطر نشان کرد:  نرخ میوه و تره بار به صورت روزانه اعمال می‌شود و در این زمینه نیاز به همکاری مردم داریم، اگر شهروندان به میوه فروشی مراجعه کردند و نرخ آنها از قیمت مصوب بالا تر بود با سامانه ۱۲۴ و یا شماره ۳۷۶۲۹۲۲۵ سازمان بازرسی تماس حاصل فرموده تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

کنترل بازار در گرو همکاری شهروندان
وی با بیان اینکه شهروندان گران فروشی‌های سطح شهر را عنوان نمی‌کنند، اذعان کرد: بهترین راه کنترل بازار این است که شهروندان گران فروشی‌ها را به موقع اطلاع دهند، نرخ عمده فروشی و خرده فروشی به صورت روزانه اعلام می‌شود می‌طلبد شهروندان در این زمینه همکاری داشته باشند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار سراوان گفت: گاهی اوقات خرده فروشی میوه را از میدان بار میوه را با قیمت بالاتر تهیه می‌کند که مجبور به فروش با قیمت بالاتر است لذا شهروندان در صورت مشاهده فروش با قیمت بالاتر از نرخ مصوب فورا مراتب را جهت بررسی اعلام نمایند و در صورت محرز شدن تخلف، تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارسال شود.

دلاوری بیان کرد: کرایه حمل و افزایش تقاضا در قیمت بسیار تاثیر گذار است و با توجه به فصل گرما و اینکه هندوانه از شهرستان و خارج از استان تامین می شود منجر به افزایش قیمت شده است اما میوه هایی از قبیل زردآلو و گیلاس حدود ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 26555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *