800
۰
فرماندار سراوان:

آزادگان و ایثارگران نوک پیکان جهاد تبیین هستند

فرماندار سراوان گفت: آزادگان و ایثارگران نوک پیکان جهاد تبیین هستند؛ لذا آنچه آزادگان با پوست‌واستخوان تجربه کرده‌اند و می‌توانند در اختیار مردم به نسل سومی‌ها بگذارند چرا که در هیچ کتاب و مقوله‌ای نوشته نشده است.
آزادگان و ایثارگران نوک پیکان جهاد تبیین هستند
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی آئین تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان سراوان در سالن اجتماعات شهید سجاد فرمانداری با حضور فرماندار، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت، جمعی از اعضاء شورای تأمین، بخشدار مرکزی، سرپرست اداره بنیادشید، مسئولین ادارات، آزادگان سرافراز و خانواده آزادگان برگزار شد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در این جلسه ضمن تبریک ٢۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: یکی از شگفتی‌های انقلاب اسلامی این است که انقلاب به دست مردم به پیروزی رسید و با تلاش و به دست مردم هم تثبیت شد و در حفظ آن هم مردم از خودگذشتگی نشان دادند.

وی شایسته‌ترین افراد برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام راحل (ره) را خانواده ایثارگران و آزادگان برشمرد و افزود: همه ما مدیون خون شهدا و جان‌فشانی و ایثار آزادگان و رزمندگان هستیم امیدوار هستیم بتوانیم قدردان خانواده‌های ایثارگران و آزادگان باشیم.

فرماندار سراوان به نقش تمامی مردم در دوران دفاع مقدس تا پیروزی بزرگ انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: دردها و زجرهایی که شما در زمان اسارت کشیده‌اید نمی‌تواند باارزش مادی جبران کرد.

تجلیلی بقا و ماندگاری هر جامعه‌ای را نیازمند ایثارگری و ازجان‌گذشتگی قهرمانان دانست و اضافه کرد: اسرای ایران اسلامی که در دوران جنگ تحمیلی با وجود زخم‌های متعدد در بدن خود باز غیرت ملی آنها نگذاشت در بستر نقاهت بمانند و با همان زخم‌های بهبود نیافته دوباره راهی میدان‌های رزم شدند تا به مقام اسارت رسیدند مصداق این مهم است.

وی با بیان اینکه اگر امروز ما قدر این از جان گذشتگی‌ها را ندانیم قطعاً در آینده با وجود جنگ‌های متعدد ایثار و شهادت و فداکاری معنی خود را از دست می‌دهد.

فرماندار سراوان ضمن تأکید بر لزوم گرامیداشت آزادگان، افزود: جنگ‌های آینده جنگ‌های علمی و ورزشی، اقتصادی، اجتماعی است که در هر کدام از این جبهه‌ها نیازمند ایثارگران فعالی هستیم که بتوانند پرچم ایران اسلامی را با افتخار برافراشته نگه دارند.

تجلیلی به سخنان امام راحل مبنی بر لزوم تکریم آزادگان اشاره کرد و گفت: زندگی و آرامش امروز ما مرهون و مدیون ایثارگران و از خودگذشتگی آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی آزادگان، اذعان کرد: حال که خداوند افتخار داده خدمتگزار شما عزیزان باشیم باتمام توان اقدام به رفع مشکلات موجود در مسیر زندگی آزادگان این شهرستان خواهیم کرد.

این مقام مسئول از جانبازان برای حضور در تمامی برنامه‌های و مراسمات تأکید کرد و گفت: شما آزادگان و ایثارگران در نوک پیکان جهاد تبیین قراردادید لذا آنچه شما با پوست‌واستخوان تجربه کرده‌اید و می‌توانید در اختیار مردم بخصوص نسل سومی‌ها بگذارید در هیچ کتاب و مقوله‌ای نوشته نشده است.

تجلیلی آزادگان را پشتیبان قوی دولت در جامعه دانست و متذکر شد: بیشترین درخواست آزادگان حفظ جایگاه و ارزش معنوی است و هیچ چشم داشت مادی ندارند.

وی بیان کرد: مقیاسی برای سنجش و ارزش‌گذاری واقعی درد و رنجی که شما در دوران اسارت کشیده‌ای و جود ندارد ونمی توان باارزش مادی جبران کرد. خاک‌پای شما آزادگان دلیر، مقام، استوار و باصلابت سرمه چشمان ما مسئولین بوده و است.

انتهای خبر/
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 26716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *