800
۰
در جلسه شورای اداری سراوان مطرح شد:

هفته دفاع مقدس یادآور جان‌فشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است

امام‌جمعه سراوان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی افرادی است که در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه به مجاهدت پرداختند و جان‌فشانی کردند که باید قدردان باشیم.
هفته دفاع مقدس یادآور جان‌فشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است
به گزارش پایگاه خبری شستون، جلسه شورای اداری با محوریت هفته دفاع مقدس با حضور امام‌جمعه سراوان، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری در سالن اجتماعات شهید سجاد فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری امام‌جمعه سراوان بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی افرادی است که در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه به مجاهدت پرداختند و جان‌فشانی کردند که باید قدردان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر که دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قوا و ابزار و از هر سمت هجمه وارد می‌کند تنها راه نجات و پیروزی پرداختن به مباحث دفاع مقدس است.

امام‌جمعه سراوان با اشاره به‌قرار گرفتن در هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت محمد (ص)، ادامه داد: اگر هفته دفاع مقدس را با این عظمت داریم به برکت الگوگرفتن از سیره پیامبر (ص) است چرا که هر کجا به سیره پیامبر عمل کردیم موفقیت حاصل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: دلسوزی نسبت به مردم یکی از وظایف مسئولین است اگر مسئولین دلسوزانه نسبت به مردم نگاه نداشته باشند خیروبرکت وجود ندارد؛ لذا هفته دفاع مقدس باید یادآور این ارزش‌ها باشد.

وی تصریح کرد: امید است در هفته دفاع مقدس با تاسی و الگوگرفتن از سیره پیامبر (ص) بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را پر شورتر نسبت به سالهای گذشته به نمایش بگذاریم.

علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستانی سراوان نیز در این جلسه بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شد و در طول این هفته ۸۷ عنوان برنامه در سه سطح پایگاه، حوزه و شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: فضاسازی محیطی، دیدار با امامان جمعه، برپایی میز خدمت در نقاط دوردست، رژه موتوری، پیاده‌روی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، نواخته شدن زنگ‌مقاومت، برپایی نمایشگاه اسوه، تجلیل از مدافعان سلامت، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله، شب‌شعر و روایتگری دفاع مقدس از جمله برنامه‌های شاخص این هفته است.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان خاطرنشان کرد: چهل و سومین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس را در حالی در پیش داریم که دشمن تلاش می‌کند ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را کم‌رنگ جلوه دهد و این کار را با ابزارهایی همچون فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌دهد.

ثمره تصریح کرد: با تمامی هجمه‌های دشمن امروز در قله عزت قرار داریم و وظیفه داریم با جهاد تبیین به بیان ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید باشیم.

تجلیلی فرماندار سراوان در این جلسه گفت: در آستانه چهل و سومین سالگرد گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس قرار داریم، جنگی که به ما تحمیل شد و فرزندان این نظام در هشت سال با دست‌خالی از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور درگیر مسائل داخلی بود که جنگ توسط عراق به‌عنوان شروع‌کننده با حمایت کشورهای زیادی به ما تحمیل شد، آن زمان در مقطعی قرار داشتیم که سلاح و امکانات نداشتیم به‌گونه‌ای که حتی از داشتن سیم‌خاردار نیز در مضیقه قرار داشتیم.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: اما باایمان قوی و توکل به خدا و رشادت‌های جوانان، بسیجیان، ارتشیان و تمامی آحاد جامعه که در عرصه جبهه و جنگ حضور داشتند اجازه ندادیم که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

تجلیلی تصریح کرد: نسل فعلی افرادی هستند که سختی‌های جنگ، کمبود امکانات و زیرساخت‌ها را نه لمس کرده و نه مشاهده کرده؛ اما ضرورت دارد برای جوانان که چنین موضوعاتی را درک نکرده و در شرایط ایده‌آل به سر می‌برند سوءگیری ها و عناد دشمنان انقلاب تبیین شود.

تجلیلی اذعان کرد: پایان هفته دفاع مقدس آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) است لازم است در برنامه‌های این دو هفته با تمام توان و امکانات در صحنه حضور داشته باشیم.

وی گفت: از شهرداری انتظار می‌رود که سیمای شهر را به‌گونه‌ای فضاسازی کند که گویای تغییر و در شأن هفته دفاع مقدس و وحدت باشد.

فرماندار سراوان افزود: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفت و روزشمار نیز گمارده بود؛ اما آرزوی سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد بود و همگان مشاهده کردیم که کشور ملتهب نشد و دشمنان ضربه مهلکی خوردند.


انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 26742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *