800
۰
فرماندار سراوان:

کنسرسیوم خرما در راستای توسعه بلند مدت صادرات در سراوان تاسیس شد

فرماندار سراوان گفت: کنسرسیوم خرما در شهرستان سراوان در راستای توسعه بلند مدت صادرات خرما و ورود این محصول به بازار های بین‌المللی تاسیس شد.
کنسرسیوم خرما در راستای توسعه بلند مدت صادرات در سراوان تاسیس شد
سعید تجلیلی در دیدار با مدیر عامل شهرک‌های صنعتی سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد: کنسرسیوم خرما در شهرستان سراوان در راستای توسعه بلند مدت صادرات خرما و ورود این محصول به بازار‌های بین‌المللی تأسیس شد.

وی افزود: پایه‌گذاران این شرکت هدف اصلی خود را ارائه بهترین خدمات جهت فرآوری کاملا استاندارد، بسته‌بندی شده و به‌روز شده طبق نظر مصرف‌کنندگان و عرضه این محصول با ارزش به بهترین روش ممکن به مشتریان آن در سرار دنیا قرار داده‌اند. فرماندار سراوان با بیان اینکه ظرفیت نخبگانی دانشگاهیان در این امر مهم رشد تولید بسیار می‌تواند تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: تشکیل کنسرسیوم از نتایج تقویت خوشه صنعتی خرمای شهرستان سراوان است که به تقویت صادرات این محصول کمک کرده است.

راشکی مدیر عامل شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: به لحاظ سطح زیرکشت، استان سیستان و بلوچستان با حدود ۵۴‌ هزار هکتار نخلستان در رتبه نخست قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین از نظر میزان تولید نیز استان سیستان و بلوچستان با تولید سالانه بیش از ۲۰۳‌ هزار تن خرما در رتبه نخست قرار دارد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ صادرات خرمای ایران ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت که طبق آمار‌های مستدله گمرکی سهم استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت تولید بسیار پایین است.

راشکی اذعان کرد: از جمله مهم‌ترین دلایل پایین‌بودن حجم صادرات استان در حوزه خرما، نبود برند شاخص و نبود شبکه فروش در خارج از کشور است؛ لذا با توجه به این مهم در برنامه عمل کنسرسیوم تأسیس دفتر تجاری در کشور هند به عنوان بزرگترین بازار مصرفی خرما در دنیا و ساخت اولین برند و بسته‌بندی بومی مستخرج از مدل تعاونی در دستور کار کنسرسیوم قرار دارد.

وی گفت: با همه این موارد امید است با توجه به اهداف مشخص شده برای کنسرسیوم صادراتی، صادرات این مجموعه به یک میلیون دلار در سال اول برسد.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 27123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *