800
۰
کارشناس مسائل اقتصادی:

توجه به منابع انسانی بهترین سیاست گذاری در اقتصاد مقاومتی است/ کمک به اشتغال در سایه توجه به کارگاه ها و تولیدی های کوچک

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت:توجه به کارگاه ها و تولیدی های کوچک می تواند به بحث اشتغال و استفاده از ظرفیت هر منطقه بر اساس نیاز همان منطقه کمک کند.
توجه به منابع انسانی بهترین سیاست گذاری در اقتصاد مقاومتی است/ کمک به اشتغال در سایه توجه به کارگاه ها و تولیدی های کوچک
محمود محمدی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در اقتصاد مقاومتی، توجه به منابع انسانی و ظرفیت های داخل و سرمایه گذاری روی منابع انسانی است، اظهار کرد: اگر به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای اهداف انقلاب حرکت کنیم، بهترین نوع سیاست گذاری سرمایه گذاری روی منابع انسانی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب راهبر را مشخص کرده اند که مسئولین در حوزه اجرا  و دانشگاه ها در حوزه تئوری سازی مبانی نظری باید بر اساس راهبردها اقدام کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر بخواهیم آنچه که در گام دوم انقلاب مشخص شده است عمل کنیم، باید بحث اقتصاد مقاومتی و نقش مردم در اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود.

محمدی اضافه کرد: در بحث عدم وابستگی به اقتصاد نفت و توجه به سایر ظرفیت های اقتصاد، با توجه به ظرفیت کشور در حوزه  گردشگری، تولیدات محصولات کشاورزی، تولیدات محصولات صنایع دستی، معادن، تولید و فناوری می توان از تک محصولی و تک بعدی بودن اقتصاد خارج  شویم.

وی در تکمیل مطلب فوق با توجه به کمتر شدن وابستگی به اقتصاد نفت در سایه توجه و برنامه ریزی به حوزه گردشگری، اضافه کرد: با سرمایه گزاری بیشتر و مطالعات آمایش سرزمین می توان در سایر حوزه ها و ظرفیت های موجود در کشور بهترین استفاده را کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: بهترین نوع و پاک ترین درآمد، درآمد مالیاتی است که با توجه به این موضوع از خروج منابع مالی کشور جلوگیری می شود که می توان بخش اعظم درآمد ها را از این حوزه تأمین کرد.

محمدی تصریح کرد: توجه به کارگاه ها  و تولیدی های کوچک می تواند به بحث اشتغال و استفاده از ظرفیت هر منطقه بر اساس نیاز همان منطقه کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خصوصی سازی باید به گونه ای باشد که تصدی گر دولت برداشته شود و حالت نظارت و کمک کننده داشته باشد.

انتهای پیام/الف.د 
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 13543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *