800
۲

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان خواستار تسریع گازرسانی در استان شد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: این منطقه به عنوان دورترین و پهناورترین منطقه کشور متاسفانه هنوز اکثر شهرهای استان یا کاملا به شبکه گاز وصل نشده و یا اصلا گازرسانی نشده اند و به دلیل عدم بهره‌مندی از نعمت خدادادی گاز از توسعه و پیشرفت باز مانده است.
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان خواستار تسریع گازرسانی در استان شد
به گزارش شستون به نقل از ایسنا، درخشان در بازدید از طرح های گاز رسانی حوزه انتخابیه افزود: آنجایی که گازرسانی به اکثر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان از شهرهای حوزه انتخابیه‌ام عبور می‌کند جای بسی تاسف است که شاهد عدم دسترسی شهرهای این منطقه به این نعمت خدادادی هستیم از طرفی نیز با توجه به قرار گرفتن لوله گاز از درب منازل برخی مناطق متاسفانه بیش از یک سال است که مشترکین متقاضی نصب علمک درانتظار رفع مشکل هستند.


نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف محرومیت‌زدایی به عنوان آخرین استان بدون گاز کشور در سال‌های اخیر کلید خورد اما تاکنون به سرانجام کامل نرسیده است.
درخشان خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق این استان از جمله شهرستان‌های سرباز، راسک، فنوج و لاشار و.... از نعمت گاز بی‌بهره هستند. مردم این منطقه سالیان طولانی از درد و رنج حمل سیلندرهای گاز گلایه دارند چه مدت زمانی برای تامین آسایش و آرامش آنها در این خصوص به طول خواهد انجامید.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: عدم گازرسانی به این منطقه سبب صرف هزینه‌های زیاد برای مردم شده است لذا با توجه به مرزی بودن منطقه و قاچاق سیلندر گاز شاهد کمبود امکانات این بخش در اکثر شهرهای این منطقه هستیم. به طوری که مردم ناچار هستند کپسول به دست به دنبال حل موقتی مشکل تامین سوخت مورد نیاز خود باشند که با وجود تورم و محرومیت، هر کپسول را در بازار آزاد با قیمت گزاف خریداری می‌کنند.


عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون این سوالات از وزیر نفت مطرح است که چه زمانی دغدغه مردم مناطق محروم خصوصا شهرستان‌های سرباز، راسک، فنوج، لاشار و ....جهت تامین سوخت گاز مایع برطرف خواهد شد؟ مردم این منطقه تا چه زمانی باید رنج حمل سیلندرهای گاز را تحمل کنند؟ چرا با گذشت چندین سال از عملیات گازرسانی در استان، هنوز نتوانسته‌اید گازرسانی را در بسیاری از شهرستان‌ها تکمیل کنید.


انتهای پیام
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 26025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *