800
۰

تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می‌خورد؟

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت درباره هزینه تشخیص، درمان و داروی بیماران سرطانی در کشور توضیح داد.
تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می‌خورد؟
به گزارش شستون؛ علی قنبری مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران، موارد مرگ و میر و هزینه تشخیص و درمان بیماران سرطانی در کشور اظهار کرد: سالیانه در حدود ۱۱۰ هزار مورد ابتلا ابتلا  به سرطان در کشور شناسایی می شود و سرطان سینه در زنان و روده بزرگ در مردان از بروز بالاتری برخوردار هستند.

تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می خورد؟/ رقم نجومی که برای داروهای بیماران سرطانی صرف می شود

سالیانه ۵۵ هزار نفر از سرطان در ایران می‌میرند
 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان سرطان سینه، روده بزرگ، پوست و تیروئید و شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان پروستات ، مثانه و روده بزرگ بوده و میزان مرگ و میرهای ناشی از سرطان سالیانه ۵۵ هزار نفر است.

 قنبری مطلق با بیان اینکه از شیوع سرطان آمار دقیقی در دست نداریم، افزود: در هر ۱۰۰ هزار نفر،  ۱۵۷ مرد و ۱۳۰ زن مبتلا به سرطان می شوند و این درحالی است که آمار ابتلا به سرطان در دنیا در مردان ۲۰۵ و در زنان ۱۶۵ است.

شیمی درمانی و رادیو تراپی در مراکز دولتی رایگان است
 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی رایگان است و بیماران سرطانی کمتر از ۲۰ درصد از هزینه داروهای شیمی درمانی را به طور متوسط پرداخت می کنند البته در برخی از موارد پرداخت ۲۰ درصد از هزبنه های سرطان برای عده‌ای از بیماران دشوار است و بسته حمایتی از طرف سازمان غذا و دارو برای بیماران کمتر برخوردار  بخشی از هزینه‌های دارویی بیماران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 قنبری مطلق بیان کرد: ما یک بسته حمایتی در معاونت درمان وزارت بهداشت تحت عنوان بسته حمایتی بیماران سرطانی داریم که آن هم به طور عمده برای بیماران کمتر برخوردار است که علاوه بر خدمات بستری، خدمات بخش سرپایی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد تا هزینه بیماران سرطانی کاهش پیدا کند.

تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می خورد؟/ رقم نجومی که برای داروهای بیماران سرطانی صرف می شود

هزینه سالیانه دارو و تشخیص و درمان سرطان در کشور
 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به هزینه داروی بیماران سرطانی در کشور گفت: سالیانه بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داروهای بیماران سرطانی است که ۸۰ درصد این مبلغ را صندوق های بیمه گر و یارانه وزارت بهداشت تحت پوشش قرار می دهند و کمتر از ۲۰ درصد این هزینه را بیماران می پردازند.

 قنبری مطلق با بیان اینکه عدد دقیقی از هزینه‌های تشخیص و درمان بیماری سرطان نداریم، افزود: تا سال آینده به کمک سامانه‌ها می‌توانیم عدد دقیق هزینه‌های تشخیص و درمان بیماری سرطان در کشور را بدست آوریم اما برآورد شده است که سالیانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه تشخیص و درمان سرطان است و باید توجه داشت که سرطان‌ها متنوع هستند و هزینه تشخیص درمان سرطان سینه با تشخیص و درمان سرطان سرو گردن متفاوت است.

تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می خورد؟/ رقم نجومی که برای داروهای بیماران سرطانی صرف می شود

هزینه ۱۵۰۰  میلیارد تومانی شیمی درمانی در ایران
 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت افزود: سالیانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان صرف درمان بیماران سرطانی با شیمی درمانی می‌شود، درصورتی که درمان سرطان شامل سه جزء مهم است که روش‌های درمان با جراحی بیشترین تاثیر را دارد و در درجه بندی بعدی درمان سرطان  رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار می‌گیرند و ما در وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم تناسب عادلانه‌ای وجود داشته باشد و درمان سرطان متناسب با اثربخشی و مداخلات انجام شود.

تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می خورد؟/ رقم نجومی که برای داروهای بیماران سرطانی صرف می شود

تشخیص زودرس سرطان مهمترین راه برای پیشگیری و کاهش هزینه
 قنبری مطلق با بیان اینکه تشخیص زودرس سرطان مهمترین راه برای پیشگیری و کاهش هزینه است، گفت: اصولا برخی از سرطان‌ها امکان تشخیصص زودرس دارند و مردم نسبت به علائم اولیه این سرطان‍‌ها باید آگاهی داشته باشند.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت ادامه داد : سرطان های که امکان تشخیص زود هنگام دارند ما آنها را در قالب برنامه تشخیص زودهنگام سرطان قرار داده ایم و در مزاکر تشخیص و غربالگری سرطان تست‌ها و معاینه‌های تشخیصی را انجام می‌دهیم تا در مراحل اولیه بتوانیم این سرطان‌ها را شناسایی کنیم.

تشخیص و درمان سرطان در ایران چقدر آب می خورد؟/ رقم نجومی که برای داروهای بیماران سرطانی صرف می شود

تشخیص زودهنگام سه سرطان شایع در کشور
قنبری مطلق افزود: وزارت بهداشت سه سرطان سینه، روده بزرگ و دهانه رحم را در برنامه تشخیص زودهنگام سرطان قرار داده است و در آینده سرطان‌های دیگری جهت تشخیص زودهنگام به برنامه‌  اضافه می‌شوند.

 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: سه سرطان سینه، روده بزرگ و دهانه رحم از بروز بالایی برخوردار هستند و ۴۰ درصد سرطان‌ها در زنان  را این سه سرطان به خود اختصاص می‌دهند و  در مجموع این سه سرطان،  ۲۵ درصد از کل موارد سرطان‌ها در مردان و زنان محسوب می‌شوند.

قنبری مطلق تصریح کرد: اگر برای این سه سرطان برنامه تشخیص زودهنگام را به طور کامل اجرایی کنیم از بروز موارد جدید این سه سرطان شایع پیشگیری خواهیم کرد یا سرطان ‌ها  را درمراحل اولیه تشخیص می‌دهیم و درمان می‌کنیم.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 13602
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *