800
۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک:

2500 هکتار از باغات موز آسیب دیده از سیل در زرآباد به مدار تولید بازگشت

سعید محمد اولیایی از بازگشت 2 هزار و 500هکتار از باغات موز آسیب دیده از سیل در زرآباد به مدار تولید خبر داد.
2500 هکتار از باغات موز آسیب دیده از سیل در زرآباد به مدار تولید بازگشت
به گزارش شستون؛ سعید محمد اولیایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: در سیل دیماه سال گذشته که استان سیستان وبلوچستان به ویژ منطقه زرآباد که بیشترین تولید موز سیستان وبلوچستان از آن منطقه است را در برگرفت از حدود چهار هزار و 500 هکتاری که به موزستان ها اختصاص یافته بود سه هزار و 500 هکتار آن تحت تاثیر سیل قرار گرفت و آسیب جدی دید.

وی افزود: تاکنون رسوب برداری از سه هزار و500هکتار  از باغات موز آسیب دیده از سیل دیماه سال گذشته با همکاری ومشارکت کشاورزان به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق خاطرنشان کرد: یک هزار هکتار از باغات موز این شهرستان نیز که در اثر هجوم سیلاب و رسوبات به طور کامل نابود شد برای احیای مجدد نیاز به کف تراشی و آماده سازی زمین و کاشت نهال داشت که برای تحقق این امر با تامین نهال مورد نیاز از محل پاجوش موز موجود در منطقه و نهال کشت بافتی مراکز تولید نهال تامین  و کشاورزان زرآباد درحال احیای مجدد باغات می‌باشند.

اولیایی بیان کرد: قبل از سیل دیماه گذشته سالیانه بیش از 120 هزار تن موز از موزستان ها برداشت و روانه بازار مصرف کشور می شد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 17826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *