800
۰
کارشناس مشارکت های اجتماعی جوانان مطرح کرد؛

مشارکت سازنده انجمن های مردم نهاد در بحران کرونا/ دریافت شناسه ملی و کد اقتصادی دغدغه اصلی سمن های جوانان است

عصمت پورمحمدی گفت: سمن های حوزه جوانان در بحران کرونا با انجام فعالیت هایی از قبیل ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی، دوخت و توزیع ماسک، تهیه و نشر پوسترهای آموزشی نقش موثری ایفا کردند.
مشارکت سازنده انجمن های مردم نهاد در بحران کرونا/ دریافت شناسه ملی و کد اقتصادی دغدغه اصلی سمن های جوانان است
عصمت پورمحمدی کارشناس مشارکت های اجتماعی جوانان اداره ورزش و جوانان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: در حال حاضر در حوزه ورزش و جوانان 20 انجمن مردم نهاد به صورت رسمی دارای مجوز در زمینه های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، آسیب های اجتماعی و کار آفرینی فعالیت دارند که در مجموع 300 نفر عضو ثبت شده در سمن های این اداره در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اعتباراتی که طی پنج ماه گذشته به سمن های سراوان داده شده 110 میلیون ریال بوده که به برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج اختصاص پیدا کرده است.

کارشناس مشارکت های اجتماعی جوانان اداره ورزش و جوانان سراوان ادامه داد: یکی از رویکرد های اداره ورزش و جوانان توانمند سازی جوانان در حوزه های مختلف است که در این راستا برای سمن ها به طور مداوم و سالانه کارگاه های توانمندسازی به صورت استانی برگزار می شود.

پورمحمدی اضافه کرد انجمن های مردم نهاد در بحران کرونا جهت آگاه سازی و کمک به همنوعان کمک حال ارگان های دولتی و ستاد مقابله با ویروس کرونا بودند و در بحران کووید19 نقش سازمان های مردم نهاد در قسمت آموزش، پیشگیری و خدمت رسانی به افراد کم توان جامعه بسیار پررنگ و سازنده بوده است.

وی افزود: برای مثال فعالیت هایی مثل آموزش میدانی و خانه به خانه، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، جمع آوری کمک های مردمی و خیرین و تهیه بسته های معیشتی، ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، دوخت و توزیع ماسک علی الخصوص در مناطق حاشیه ای شهر و روستاها، تهیه و نشر پوسترهای آموزشی و پیشگیری از کرونا و غیره را انجام داده اند.

این مقام مسئول گفت:از آنجایی که ادارات ورزش و جوانان در سطح استان آمادگی کامل دارند که به جوانان در بحث ثبت و راه اندازی سازمان های مردم نهاد خدمت رسانی کنند، تا مرحله دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان، کار برای جوانان بسیار ساده شده است؛ اما دغدغه اصلی سمن های جوانان در حال حاضر دریافت شناسه ملی و کد اقتصادی است که از طریق ثبت شرکت ها صورت می گیرد و با توجه به پیچیدگی کار، سمن های جوانان شهرستان سراوان تاکنون موفق به اخذ شناسه ملی نشده اند.

انتهای پیام/

 
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 23406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *