800
۰
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سیب و سوران :

رونق اقتصادی باعث افزایش تولید ناخالصی داخلی می شود/آبادانی جامعه در گرو جهادی عمل کردن مسئولین

رحیم بخش درازهی گفت: رونق اقتصادی و رشد اقتصادی باعث افزایش تولید ناخالص داخلی می شود، تولید و ایجاد کسب کار در حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی و خدماتی می تواند به افزایش اشتغال در جامعه کمک کند و تمام معضلات اقتصادی کشور را می توان با تولید برطرف کرد.
رونق اقتصادی باعث افزایش تولید ناخالصی داخلی می شود/آبادانی جامعه در گرو جهادی عمل کردن مسئولین
رحیم بخش درازهی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری سیب و سوران در گفتگو با خبرنگار شستون، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان و همچنین تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:  تولید نقش اساسی در اشتغال دارد و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر بوده است.

 وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی در این خصوص وجود دارد مانند دریا، معدن، کشاورزی و ظرفیت ویژه ی مرز مخصوصا در شهرستان سیب و سوران در بحث کشاورزی که ظرفیت خوبی است برنامه های خوب و مثبتی در جهت ارتقاء شاخص های بخش کشاورزی انجام گرفته است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری سیب و سوران ادامه داد: برای تولید و اشتغال می توان از ظرفیت معادن که در شهرستان شناسایی شده اند با مشارکت بخش خصوصی و حمایت ویژه دولت اقدامات خوبی در راستای اشتغال زایی انجام داد اما متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی در خصوص راه اندازی و یا جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی صورت نگرفته است که  اگر بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در معادن شهرستان اقدام کند یک گام موثر جهت ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه خواهد بود.

درازهی ادامه داد: رونق اقتصادی و رشد اقتصادی باعث افزایش تولید ناخالص داخلی می شود، تولید و ایجاد کسب کار در حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی و خدماتی می تواند به افزایش اشتغال در جامعه کمک کند و تمام معضلات اقتصادی کشور را می توان با تولید برطرف کرد.

وی اضافه کرد: اگر تولید باشد قطعا با افزایش عرضه همراه خواهد بود  و نیازهای مردم برطرف می شود و هم با ایجاد رقابت شاهد کاهش قیمت و افزایش کیفیت خواهیم بود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما می توانیم در بحث اعتماد به نفس و عزتمندی و مردم سالاری، مردم را مشارکت دهیم، هرچه اقتصاد کشور به سمت خصوصی سازی پیش برود  قطعا اثر گذاری بیشتری بر تولید و رونق اقتصادی کشور خواهد داشت. مشارکت مردم راهکار اصلی حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور است.

درازهی اذعان کرد: تولید در تورم و معیشت مردم قطعا تاثیر گذار خواهد بود هرچه تولید در کشور بیشتر باشد قطعا با عرضه بیشتر همراه خواهد بود و تقاضا را جبران می کند که باعث کاهش قیمت ها می شود اما اگر در کشور تولید نداشته باشیم با کمبود عرضه و افزایش تقاضا مواجه می شویم که دلیلی بر افزایش تورم و گرانی است که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی  ضمن اشاره به نامگذاری سال 1401 و شعار سال های گذشته که همواره رهبر معظم انقلاب بر تولید و یا اشتغالزایی تاکید داشته اند، افزود: راهبردها، سیاست ها و خط مشی های دولت مردمی آیت الله رئیسی همیشه براساس راهبردها، منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و در این خصوص هم کارهای خوبی انجام گرفته است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری سیب و سوران گفت: وظیفه ی  مسئولین در جهت تحقق شعار سال این است که مرد میدان باشند و جهاد گونه در راستای رفع مشکلات و تامین نیاز های اساسی مردم فعالیت داشته باشند و کار کردن در این خصوص یعنی فعال و پرتلاش  بودن  و خستگی ناپذیر بودن را سرلوحه کار خود قرار بدهند با مشارکت مردم ، آبادانی را برای شهر ، استان و کشور خود رقم بزنیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 25210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *