800
۰
امام جمعه اهل سنت سراوان:

جمعه آخر ماه رمضان؛ روز اتحاد مسلمانان برای بازگشت سرزمین قدس به قلمرو اسلام/ قدس فراموش شدنی نیست

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: مسلمانان در جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای بازگشت سرزمین قدس به قلمرو اسلام در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند تا پیام اتحاد ممالک اسلامی را به جهانیان مخابره کنند.
جمعه آخر ماه رمضان؛ روز اتحاد مسلمانان برای بازگشت سرزمین قدس به قلمرو اسلام/ قدس فراموش شدنی نیست
مولوی سید عبدالصمد ساداتی در گفتگو با خبرنگار شستون با اشاره به اهمیت ویژه بیت المقدس و مسجد الاقصی در جهان اسلام، بیان کرد: بیت المقدس قبله اول مسلمانان و از سرزمین‌های اسلامی است که در قرآن کریم و هم روایات اسلامی دراین باره اشاراتی شده است.

وی افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس که توسط رهبرفقیدانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) نامگذاری شد و در تاریخ اسلامی بسیار با اهمییت است.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: در این مسئله که نباید موضوع قدس به فراموشی سپرده شود نباید هیچ اختلافی وجود داشته باشد چرا که سرزمین قدس و مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است.

مولوی ساداتی با بیان این رژیم صهیونیستی و غاصب به بهانه‌های مختلف سرزمین فلسطین که متعلق به مسلمانان است را اشغال و غصب کرده است، تصریح کرد: در گذشته به دلیل عدم توجه مسلمانان و ضعف حکام و یا ناتوانی در مسایل سیاسی باعث شد که سرزمین مسلمانان توسط رژیم اشغالگر غصب شود اما قدس در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و مهم این است که کشورهای اسلامی باهم در این رابطه متحد باشند تا بار دیگر این سرزمین مقدس به قلمرو اسلامی برگردد اما اگر این توانایی هم وجود ندارد حداقل روز جهانی قدس را زنده نگه دارند.

وی اضافه کرد: زنده نگه داشتن روز قدس برای عدم فراموشی این روز برای نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است چرا که قدس سرزمین اسلامی و مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است واین را نباید به فراموشی سپرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: امروزه صهیونیسم از هیچ ظلم و ستمی به مسلمانان در فلسطین دریغ نمی‌کند وظیفه ما به عنوان مسلمان این است که این مسئله را در مجامع بین‌المللی به ویژه در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با حضور در تجمعات و راهپیمایی‌ها مطرح کنیم.


مولوی ساداتی اضافه کرد: در مسئله قدس بحث شیعه وسنی مطرح نیست، مسلمانان در مسئله قدس همه باهم متحد هستند، قدس مسئله‌ای اساسی و یکی از مسائل مهم جهان اسلام است که حتی آزادی خواهان دنیا نیز به این واقعیت پی بردند و در کنار مسلمانان همگام شده‌اند.

وی به مردم توصیه کرد: به هر نحوی که مردم می‌توانند باحضورشان در نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس شرکت کنند به این دلیل که حضورمسلمانان در چنین شرایطی به دنیا وبه جهانیان و مستکبران پیام بسیار مهم که آنهم اتحاد در مسئله قدس است را مخابره می‌کند که صدا و عقیده آنها یکی است بنابراین مشارکت همه مسلمانان می‌تواند به همه جهانیان وصهیونیست‌ها بفهماند که مسلمانان در این مسئله هیچگونه اختلافی ندارند وباهم متحد هستند.  

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: مجامع جهانی مجامعی هستند که درخیلی از مسائل خلاف واقعیت حرکت می‌کنند ویکی ازآن واقعیت‌هایی که آنها از آن چشم پوشی می‌کنند مسئله قدس است. مجامع جهانی بیشتر به دنبال منافع خود و علیه مسلمان هستند، از این مجامع نباید انتظار داشته باشیم که برای مسلمانان اقدامی انجام دهند، امروز کشورهای اسلامی از شرق و غرب گرفته تا اندونزی و امارات و دیگر ممالک اسلامی مانند یک سلسله عظیم و زنجیره بزرگ به هم متصل هستند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 26356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *