800
۰
امام‌جمعه سراوان:

نهضت عاشورا و مکتب امام حسین (ع) دفع‌کننده توطئه‌های دشمن است

امام‌جمعه سراوان گفت: با نهضت عاشورا و مکتب امام حسین (ع) می‌توان بسیاری از توطئه‌های دشمن که برای افتراق و جدایی میان مسلمان به کار می‌برد، را می‌توان دفع کرد.
نهضت عاشورا و مکتب امام حسین (ع) دفع‌کننده توطئه‌های دشمن است
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در گفتگو با شستون بیان کرد: ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را به همه مسلمانان، شیفتگان، دلدادگان، پیروان و عزاداران تسلیت عرض می‌کنم امیدوارم همه ما بتوانیم در این ایام به شایستگی از این فرصت سوگواری و عزاداری بهره ببریم و برای ترویج نهضت عاشورا و کربلا و همچنین شخصیت نورانی امام حسین (ع) در این ایام تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
 وی افزود: نهضت و مکتب امام حسین (ع) یک نمایشگاه کاملی از همه خوبی‌ها و از همه مسائلی است که هر مسلمان در مسیر بندگی خدا می‌تواند از آن استفاده کند چرا که اسلام با همه قامت در کربلا و در نهضت عاشورا بروز و ظهور پیدا کرد.
 
 امام‌جمعه سراوان ادامه داد: یکی از ابعاد گسترده اسلام بحث وحدت مسلمانان است، وحدت یکی از سفارش‌ها خدای متعال در قرآن است، خدای متعال امر می‌فرماید هیچ گروهی از مسلمانان حق تفرقه، جدایی و افتراق را ندارد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: در سیره نبی مکرم اسلام (ص) وحدت و برادری میان مسلمین بسیار موردتوجه و سفارش قرار گرفته است یکی از زیباترین و بهترین مباحثی که می‌توان در بحث وحدت مثال زد؛ شور، وحدت، هماهنگی، محبت و مودتی است که بین امام حسین (ع) و یارانش بروز و ظهور پیدا کرد اینجاست که می‌شود از وجود نازنین امام حسین (ع) به‌عنوان محور وحدت یادکرد.
 
 وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) را می‌شود نهضت وحدت و برادری و محور وحدت میان مسلمین عالم قرارداد، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در ایام محرم در سراوان برنامه‌ریزی‌شده مانند برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی که شیعه را در کنار سنی و اهل‌سنت را در کنار شیعه برای پذیرایی از عزاداران حسینی مشاهده می‌کنیم.
 
 وی اذعان کرد: عشق و علاقه به امام حسین (ع) در قلوب همه مسلمانان عالم مشترک است و در ایام محرم وحدت و برادری را برای سوگواری و عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان مشاهده می‌کنیم.
 
 امام‌جمعه سراوان گفت: عشق مشترک میان مسلمانان باعث می‌شود انسان‌ها به یکدیگر جذب شوند، صمیمیت، برادری، وحدت و برابری را در این ایام می‌توانیم زیاد کنیم و یکی از مواردی که می‌توان توطئه، افتراق و جدایی دشمنان را دفع کنیم نهضت عاشورا و مکتب امام حسین (ع) است.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: امیدواریم در این ایام به این مسئله مهم و حساس که عبادتی بی‌نظیر در پیشگاه پروردگار عالم است تلاش داشته باشیم و برادری و وحدت را با ترویج سیره و شخصیت و نهضت امام حسین (ع) تبلیغ و ترویج کنیم.
 
 انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 26670
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *