800
۰
در پی طی تفاهم‌نامه‌ دو جانبه میان سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان؛

سهم سیستان وبلوچستان از تسهیلات مسکن چقدر است؟/۲۰۰ خانوار ۲ معلول به بالا در انتظار دریافت وام

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه های سازمان بهزیستی در جهت خانه‌دار شدن مددجویان معلول گفت: بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان کمک هزینه تامین مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای ۲۰۰ خانوار ۲عضو معلول به بالا در شهر و روستاهای سطح استان پرداخت می شود.
سهم سیستان وبلوچستان از تسهیلات مسکن چقدر است؟/۲۰۰ خانوار ۲ معلول به بالا در انتظار دریافت وام
محمد حیدری، معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: یکی از اهداف سازمان بهزیستی در سال های اخیر، تامین مسکن مددجویان این سازمان است که سعی کرده با فراهم کردن تسهیلات با شرایط مناسب بازپرداختی و کمک های مالی بلاعوض، برای مددجویان، آن ها را در تامین مسکن، یاری کند.
 
وی با اشاره به اعطای تسهیلات مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ دو جانبه میان سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان قرار است برای چهار هزار خانوار دارای حداقل ۲ معلول و بالاتر کمک بلاعوض به خانوارها پرداخت شود.
 
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان ادامه داد: این کمک بلاعوض برای خانوارهای شهری ۲۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است.
 
وی با اشاره به دغدغه مسکن خانوارهای معلولین در سیستان و بلوچستان به عنوان یک نیاز اساسی این قشر، اذعان کرد: طبق برآوردهای امسال، تعداد ۱۸۹ خانوارها معلول متقاضی مسکن حمایتی هستند و با توجه به سهمیه ۱۰۰ خانوار شهری و ۲۰ خانوار روستایی در سطح استان که نیاز به کمک بالاعوض دارند و طی مکاتبات با تهران با ارائه مستندات و افراد واجدالشرایط مشکلی برای افزایش سهمیه وجود ندارد.
 
حیدری با اشاره به خانوارهای روستایی با حداقل ۲ عضو معلول اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت خانوارهای روستایی مشمول این واحدهای مسکونی در حال حاضر تهیه ۲۰ باب واحد مسکونی در تفاهنامه جدید و ۵۳۶ مورد از تفاهنامه قبلی در روستاهای سطح استان در دست اقدام است.
 
 وی افزود: در طی تفاهنامه پنج جانبه تامین مسکن در سال ۹۴، بنیاد مسکن وظیفه تامین زمین، بهزیستی و بنیاد مستغصفان کمک بلاعوض به خانوارهای روستاییان را پرداخت می کردند و ۵۳۶ خانوار شناسایی که ۳۰۰ واحد واگذار شد و باقی طرح ها در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: انجمن خیرین به عنوان متوالی ساخت در تفاهنامه قبلی در حال پیگیری است تا به زودتر به مرحله اجرا برسد و خانوارهای بالای ۲ معلول که خود دارای زمین باشند، این تسهیلات به آنان تعلق می گیرد.
 
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ خانوار شهری در تفاهنامه قبلی در شهرهای میرجاوه، زهک، نیکشهر شناسایی شد و ۲۶ مورد منزل به خانوارها تعلق گرفته است و به دلیل مبلغ کم تسهیلات فقط تامین زمین صورت گرفته و در طرح اقدام ملی با تسهیلات تفاهنامه جدید و کمک دولت یک واحد تکمیل شده تحویل مددجو داده می شود.
 
 انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 25851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *