800
۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

دستگیری ۷ گروه شکارچی در یک روز در سیستان و بلوچستان

داودمیرشکار گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان طی عملیات گشت وکنترل در شمال استان، موفق به شناسایی و دستگیری هفت گروه شکارچی در یک روز شد.
دستگیری ۷ گروه شکارچی در یک روز در سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ داودمیرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در عملیات مشترک در شهرستان زهک هفت گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند بیان کرد: در این گشت و کنترل مشترک ۷ گروه شکارچی غیر مجاز دستگیر و ۷ قبضه اسلحه شکاری و تعداد ۱۲ قطعه پرنده از گونه چنگر نیز از متخلفان کشف شد.
 
وی تصریح کرد: از متخلفان دستگیر شده انواع ادوات شکار وصید شامل؛ دو دستگاه نورافکن، ۵دستگاه بلندگو و باند جهت پخش صدای پرندگان و ۵۰ عدد ماکت پرندگان(چیده) و مقادیر زیادی فشنگ نیز کشف شد.
 
میرشکار ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست پس از ساعت ها گشت زنی در تاریکی شب و طی یک سری تعقیب و گریز طولانی در مناطق از پیش تعیین شده موفق به شناسایی و دستگیری شکارچیان متخلف شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: متخلفین دستگیر شده پس از تکمیل پرونده، به همراه مستندات و ادوات شکار به مقام قضایی شهرستان به منظور پیگیری موضوع تحویل داده شدند.
 
وی نشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت همزمان در قالب  برنامه ی فشرده، گشت های متعددی در جنوب استان در فصل بازگیری پرندگان مهاجر در دستور کار دارد و به صورت شبانه روزی با مشارکت سمن های و همیاران محیط زیست در حال رصد و پایش مناطق و زیستگاههای ساحلی است.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 25863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *