800
۰
رونق نهضت مدرسه سازی در جنوب شرق کشور؛ 

رشد ۴۵ درصدی مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان 

چند سالی است نهضت مدرسه سازی در پهناورترین استان کشور یعنی سیستان و بلوچستان رونق چشمگیری داشته است و با پای کار آمدن خیرین، موتور مدرسه سازی در جنوب شرق کشور شتاب بیشتری گرفته است.
رشد ۴۵ درصدی مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان 

به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ توسعه فضاهای آموزشی مناسب و استاندار یکی از نیازهای آموزش بهتر است و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در گذشته پایین ترین سرانه فضای آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده اما به گفته مسئولین با اقدامات خوبی که در خصوص ساخت مدرسه در سال های گذشته و در دولت سیزدهم به این امرشده است؛ این عقب ماندگی در استان در حال برطرف شدن است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم موتور نهضت مدرسه سازی در این استان شتاب بیشتری به خود گرفته است به طوری که به گفته مسئولین دست اندرکار بالاترین رقم اعتبار در حوزه فضاهای آموزشی در بین استانهای کشور امسال به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفت گو با عصرهامون گفت: در شش ماه امسال ۱۸۳ پروژه مدرسه سازی در قالب ۸۰۱ کلاس درس در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است .

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس را ۳ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال بوده است.

لک زایی خاطر نشان کرد: در یک برنامه هدفمند در ۶ماه دوم امسال  ۸۰۰ کلاس درس دیگر به فضای کلاس های درسی استان افزوده می شود که تا پایان اسفندماه سالجاری تحویل اموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  عنوان کرد: تعداد کلاس های درس امسال به هزار و ۶۰۰ کلاس درس خواهد رسید که این آمار در یکسال گذشته هزار و ۱۳۰ کلاس بوده است و نشان از رشد ۴۵ درصدی مدرسه سازی در سالجاری نسب به سال گذشته است.

لک زایی با بیان اینکه مشارکت خیرین در این بخش قریب ۵۰ درصد بوده است، تصریح کرد: حضور گسترده و ماندگار خیرین موجب شده تا نیمی از کلاسهای درس استان توسط آنان احداث گردد و مجموعه های خیریه به عنوان بازویی توانمند در حوزه توسعه فضاهای آموزشی به خوبی نقش آفرینی می کنند.

این مقام مسئول چندی پیش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خبر از حذف مدارس کانکسی در استان داده بود و گفته بود : با هدف حذف مدارس کانکسی از محل طرح شهید پناهی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان تخصیص یافته که هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 25891
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *