800
۰
استاندار سیستان و بلوچستان؛

رسالت اصلی شهرداران خدمت به مردم است

حسین مدرس خیابانی گفت: همه دستگاهها باید به شهرداران خدمت کنند و شهرداران نیز باید به مردم خدمات مطلوب ارائه دهند.
رسالت اصلی شهرداران خدمت به مردم است
به گزارش شستون به نقل از زاهدنیوز، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست با شهرداران بیان کرد: شهرداری ها نقطه تماس با مردم هستند از این جهت مدیریت این حوزه نیز اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه باید مطالعات در قالب رساله و پایان نامه انجام شود، افزود: همه دستگاه‌ها باید به شهرداران خدمت کنند و شهرداران نیز به مردم خدمت کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این جلسه قصد دارم به جای پرداختن به مباحث اجرایی چند نکته مدیریتی را یادآور شوم که مدیریت، هنری است که با علم آغشته شده و نمی‌توان آن را صرفاً با خواندن مباحث دانشگاهی فراگرفت.

مدرس خیابانی تشریح کرد: ۹۹% شکست‌خوردگان در حوزه مدیریت بهانه تراشی می کند که در ادامه به عوامل این شکست ها خواهم پرداخت.

وی ادامه داد: برخی از افراد مدیریت می کنند تا فقط مدیریت کرده باشند، و در یک کلام چشم انداز و هدف مشخص ندارند‌ و این نداشتن هدف حتماً آسیب می زند چرا که همه ما برای حرکت و رسیدن به چشم اندازه بالاتر حکم گرفته‌ایم‌.

مدرس خیابانی گفت: برنامه ها باید یک هدف کمی را پشتیبانی کند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم عدم موفقیت مدیران نداشتن نظم است لذا باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی در قالب یک ساختار طبقه بندی شده برنامه ها اجرا شود.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به مقررات از دو منظر باعث شکست مدیران می شود اول اینکه مدیران این مقررات و امتیازات خود را نمیدانند و دوم محدودیت ها برای تصمیم گیری است لذا نباید تصمیمی بگیریم که خارج از اختیارات ما باشد.

مدرس خیابانی با تاکید بر اهمیت مشورت تصریح کرد: خود محوری باعث شکست مدیران می شود و نباید فکر کنیم دانای عالم هستیم چرا که این امر قطعاً موجب زمین خوردن خواهد شد.

وی افزود: مدیران باید به کارکنان خود اعتماد کنند لذا باید در تمام تصمیمات اصل سازماندهی و تقسیم کار مدنظر قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: عدم استفاده از مدیران شایسته نیز باعث شکست مدیر خواهد شد لذا نترسید و به کارکنان اعتماد کنید.

مدرس خیابانی بیان کرد: مقاومت در برابر تغییر نداشته باشیم لذا هر کس که در مقابل تغییر مقاومت کرده محکوم به شکست است و نباید تسلیم شرایط موجود شد.

وی تاکید کرد: امتناع از فراگیری آموزش موجب شکست می شود چرا که علم نیاز به به روز رسانی دارد پس همواره خود را مصون از آموزش ندانید.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عدم ثبات در تصمیم گیری مدیران را محکوم به شکست می کند چرا که افراد مختلف دارای نکات مثبت و منفی هستند لذا باید توجه کنیم که این مزایا باید از معایب فرد انتخابی بیشتر باشد و اگر اشتباه کردیم اشتباه خود را با شهامت بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه بسیاری از مشکلات جوانان ناشی از مدیریت نادرست است، افزود: عدم بررسی و عملکرد و ارزیابی دستگاه ها موجب شکست مدیر می‌شود لذا باید یک بازخورد از اقدامات خود داشته باشیم.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 25929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *