800
۰
در سال حمایت از کالای ایرانی رخ داد؛

فرکانس بازار سراوان روی موج کالاهای خارجی/ برنج تایلندی در سفره رمضان مردم ایران زمین

درحالی که سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال‌حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده که در شهرستان مرزی سراوان و در ماه مبارک رمضان برنج و گوشت قرمز خارجی در بازار عرضه شده است.
فرکانس بازار سراوان روی موج کالاهای خارجی/ برنج تایلندی در سفره رمضان مردم ایران زمین
به گزارش شستون، در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان و با بالا رفتن تقاضا قیمت برخی از کالاهای اساسی در شهرستان مرزی سراوان سر به فلک کشید.
در این‌ میان بالا بودن قیمت میوه های نوبرانه و گوشت سفید بیشترین اعتراض را در میان دیگر اقلام داشته است و طبق گزارشات اعلام شده از سوی مردم در برخی از روستا ها هر کیلو گوشت سفید از ۹ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان به فروش رسیده که در این بین قشر مستضعف و کم برخوردار جامعه را در تنگنا قرار داده است.
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در روزهای اخیر مرغ در شهرستان سراوان کمیاب شده است و بسیاری از فروشگاه ها یافت نمی شود.
وی افزود: نرخ مصوب و‌معینی در فروشگاه های سطح‌شهرستان وجود ندارد و هر فروشگاه با یک قیمت اقدام به عرضه می کند.

توزیع برنج خارجی در بازار ماه رمضان سراوان
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون در خصوص کمبود گوشت سفید از شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی سراوان داشت، وی با بیان اینکه در خصوص تأمین و توزیع گوشت سفید در شهرستان مشکلی وجود ندارد، گفت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان جهت جذب و توزیع ۱۳ تن مرغ منجمد به استان معرفی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: در روزهای اخیر ۱۵ تن مرغ زنده از مرغداری رحمانی خریداری و روانه بازار شده است.

کمالی اضافه‌کرد: همچنین شب گذشته ۳۰ تن مرغ زنده معادل ۱۲ هزار قطعه از مرغداری رحمتی خریداری و جهت عرضه روانه بازار شد.
وی افزود:  در طرح ضیافت ایام ماه مبارک رمضان سه نمونه برنج پی آر ۱۱، تایلندی و ۱۱۲۱ به میزان ۶۷ تن برای شهرستان تأمین شده و گوشت گوساله مخلوط وارداتی از طریق فروشگاه رفاه در شهرستان در حال توزیع است.

تعیین نرخ مرغ در فروشگاه های سطح شهر
در ادامه پیگیری ها و در تماسی که خبرنگار شستون در خصوص تعیین نرخ مصوب و مقابله با گرانفروشی با مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان داشت، وی با اشاره به جلسه روز گذشته در فرمانداری شهرستان در خصوص تعیین نرخ فروش مرغ، گفت:  با توجه به هماهنگی های انجام شده و استعلامات گرفته شده‌ از شهرستان های همجوار و با هماهنگی جهاد کشاورزی و اتحادیه مربوطه مقرر شد که هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به قیمت ۷ هزار تومان، هر کیلو مرغ زنده به صورت عمده فروشی ۷ و ۳۰۰ و قیمت نهایی یا خرده فروشی نباشد بیشتر از ۸ هزار تومان باشد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان افزود: همچنین در خصوص فروش زولبیا و بامیه با توجه به استعلامات گرفته شده از شهرستان های همجوار در خصوص نرخ هر کیلو از این‌قلم، مقرر شد که هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک به قیمت ۱۲ هزار و هر کیلو زولبیا و بامیه درجه دو به قیمت‌ ۱۰ هزار تومان به فروش رسد.
طاهری خاطر نشان کرد: طرح نظارتی ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه رمضان آغاز و تاپایان این ماه مبارک رمضان ادامه دارد که بیشترین نظارت بر روی کالاهای اساسی و‌ مایحتاج ضروری مانند روغن نباتی، شکر، گوشت قرمز و سفید انجام می شود.


انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 11013
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *