800
۰
در ادامه گرانی ها اقلام اساسی در ماه رمضان؛

جیب مردم جنوب شرق با تأمین مایحتاج ضروری همخوانی ندارد/ تأکید فرماندار سراوان به بازرسان نظارتی در راستای کاهش نارضایتی مردم

در ادامه گرانی و افزایش قیمت اقلام اساسی در شهرستان سراوان، فرماندار این شهرستان در جلسه شوراری اداری به بازرسان صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد تا نظارت را به صورت ویژه انجام دهند تا شاهد نارضایتی مردم نباشند.
جیب مردم جنوب شرق با تأمین مایحتاج ضروری همخوانی ندارد/ تأکید فرماندار سراوان به بازرسان نظارتی در راستای کاهش نارضایتی مردم
به گزارش شستون؛ این روزها فقر، گرانی و‌ تهی دستی واژه های پر تکرار در جنوب شرق کشور به شمار می رود تا جاییکه برخی از مردم محروم این خطه از کشور ‌روزه خود را با نان باز می‌کنند و غذای دیگری برای سیر کردن شکم خود ندارند.
قیمت برخی از اقلام مانند گوشت، مرغ، روغن و برنج به قدری در شهرستان مرزی سراوان افزایش داشته که دیگر مردم این شهر به سراغ اینگونه از اقلام نمی روند چرا که بسیاری از سرپرستان خانواده های این شهر بیکار هستند و‌ با توجه به بسته شدن مرز و خشکسالی های اخیر به غیر از یارانه منبع درآمد دیگری ندارند.
بیشتر مردم مرزنشین در منطقه بم پشت از مرز و‌ کشاورزی امرار معاش می کنند اما با توجه به خشکسالی ها و کمبود بارش نزولات جوی در این قسمت از کشور، دیگر منبع درآمد ندارند و با توجه به افزایش قیمت اقلام اساسی توان خرید ندارند.
در روزهای اخیر قیمت برخی از میوه ها در شهرستان کاهش یافته اما همچنان قیمت ها بالا است و مردم همچنان نسبت به این موضوع معترض هستند.
هندوانه در این شهرستان با قیمت دو تا سه هزار تومان، خیار سه هزار تا چهار هزار تومان ،مرغ هفت تا هشت هزار تومان و بنا به گزارشات مردمی قیمت برنج نیز بسیار افزایش داشته است.
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) به  فروشندگان مواد غذایی و ضروریات مردم  توصیه کرد از گرانفروشی خودداری کند تا مشمول برکات الهی در ماه مبارک رمضان قرار گیرند.
وی‌ در ادامه با اشاره به فشار مضاعف اقتصادی و تنگناهای معیشتی که موجب نارضایتی مردم و رنج اقشار ضعیف جامعه است ، بر توجه دستگاه های مسئول و چاره اندیشی در این زمینه تاکید کرد.
امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: افزایش قیمت های اجناس و مایحتاج مردم به خصوص مواد غذایی موجب نارضایتی مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه شده که متولیان امر باید در قالب های گوناگون از جمله تعاونی ها چاره اندیشی کنند ، چرا که وعده های بدون عمل دردی را دوا نمی کند.
مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه مردم شهرستان مرزنشین سراوان از بیکاری و تنگناهای معیشتی به ویژه در این ماه مبارک رنج می برند و زمینه اشتغال با بازگذاشتن مرز به عنوان نعمت خدادادی و تنها روزنه امید این مردم با گذشت زمان تحقق نیافته که بر بیکاری و فقر خانواده ها افزوده است ؛ دولتمردان و نمایندگان مردم با امانت و دیانت از حقوق مردم دفاع و پیگیری کنند.
با استناد به گزارش روابط عمومی فرمانداری سراوان، درویش نارویی فرماندار این شهرستان نیز در جلسه شورای اداری که در روزهای اخیر در این شهرستان برگزار شده بود،  با بیان این که در حوزه بازار و مسائل اجتماعی نیاز به فعالیت بیشتری وجود دارد گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در انجام بازدید های خود نظارت دقیق و درست را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 11154
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *