800
۰

آخرین وضعیت کارکنان شرکت هپکو/ سوال از وزیر اقتصاد در صورت عدم پایبندی به وعده های خود درباره شرکت هپکو

مقدسی با اشاره به جلسات برگزار شده با وزیر اقتصاد در خصوص شرکت هپکو بیان داشت: بعد از طرح سوال جلساتی با حضور وزیر اقتصاد در این باره تشکیل شد و آنان هم قول هایی در خصوص رفع مشکلات کارگران شرکت هپکو دادند که منتظر هستیم قول هایی که آقایان داده اند محقق شود.
آخرین وضعیت کارکنان شرکت هپکو/ سوال از وزیر اقتصاد در صورت عدم پایبندی به وعده های خود درباره شرکت هپکو
به گزارش شستون؛ سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین کارگران وضعیت شرکت هپکو، اظهار داشت:با توجه به جلساتی که در ستاد تدابیر ویژه اقتصاد مقاومتی با برخی از مسئولین در این باره داشتیم تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد و برخی از آنان نیز تاکتون اجرا شده است.
 
حقوق کارگران شرکت هپکو تا پایان سال گذشته پرداخت شد
 
وی ادامه داد: بر اساس بخشی از مصوبات این جلسات که به اجرا درآمد حقوق کارکنان شرکت هپکو تا پایان سال 96 پرداخت شده است و مابقی مطالبات این کارگران هنوز پرداخت نشده است دلیل عدم پرداخت مطالبات آنها عدم اجرای ماببقی مصوبات جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصاد مقاومتی بوده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مشکل سهامداری این کارخانه گفت: در خصوص سهامدار شرکت هپکو تصمیماتی در ستاد اقتصادی اتحاذ شد و از وزیر اقتصاد نیز سوالی در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت این شرکت مطرح ، اعلام وصول و در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما از آنجایی که نمی خواهیم این موضوع مشمول زمان شود از وزیر خواستیم تا طی جلساتی به بررسی هرچه زودتر وضعیت شرکت هپکو بپردازد.
لزوم سوال از وزیر اقتصاد در صورت عدم پایبندی به تعهداتش در خصوص شرکت هپکو
مقدسی در ادامه با اشاره به جلسات برگزار شده با وزیر اقتصاد در خصوص شرکت هپکو بیان داشت: بعد از طرح سوال جلساتی با حضور وزیر اقتصاد در این باره تشکیل شد و آنان هم قول هایی در خصوص رفع مشکلات کارگران شرکت هپکو دادند که منتظر هستیم قول هایی که آقایان داده اند محقق شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه اگر قول های وزیر اقتصاد در این زمینه محقق نشود طرح سوال از وزیر در مجلس کلید می خورد عنوان کرد: در جلسات متعددی که با وزیر اقتصاد در این خصوص داشتیم وعده و قول هایی در این باره داده شده است که اگر این وعده ها محقق شد که فبها ولی اگر وعده ها محقق نشود از تمام ابزار های قانونی برای رفع مشکلات شرکت هپکو استفاده می کنیم و طرح سوال مجددا در دستور کار قرار می گیرد.
کاهش میزان تولید هپکو به 10 دستگاه در سال گذشته
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته علی رغم همه تصمیم‌گیری‌ها شرکت هپکو با ظرفیت تولید یک هزار دستگاه در سال تنها 10 دستگاه تولید کرده و عملا تعطیل بوده است، تصریح کرد: علت اصلی تعطیلی شرکت این است که منابعی برای راه‌اندازی خط، تجهیزات و امکانات تزریق نشد و عملا کارگران آمادگی تولید را داشتند اما سهام‌دار منابع را تزریق نکرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی بر اساس قول‌هایی که دادند به فوریت نسبت به رفع مشکلات هپکو اقدام کنند، اضافه کرد: پیشنهادهایی نیز از طر یق مختلف به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده و در حال بررسی است.

منبع: دانا
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 11246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *