800
۰
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

افتتاح مرکز یادگیری محلی بصیرت جهاد آباد در هشتم دی ماه / 140 آموزش دهنده سواد آموز در سراوان فعالیت می کنند

مدیر اداره نهضت سواد آموزی شهرستان سراوان با اشاره به افتتاح مرکز یادگیری محلی بصیرت جهاد آباد شهرستان در هشتم دی ماه، گفت: در حال حاضر 140 آموزش دهنده دهنده وظیفه آموزش 180 سواد آموز در شهرستان را بر عهده دارند.
افتتاح مرکز یادگیری محلی بصیرت جهاد آباد در هشتم دی ماه / 140 آموزش دهنده سواد آموز در سراوان فعالیت می کنند
به گزارش شستون؛ دهواری مدیر نهضت سواد آموزی شهرستان سراوان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جایگاه سواد در جامعه اسلامی، گفت: سواد یکی از شاخص های توسعه انسانی، فرهنگی و اقتصادی یک کشور محسوب می شود.

 وی با توجه به تأثیر سواد در استقلال هر کشور، افزود:  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهاری ترین روزهای انقلاب، و در هفتم دی ماه سال 58 فرمان تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی را صادر  کرد.

مدیر اداره نهضت سواد آموزی شهرستان سراوان ادامه داد: این سازمان با هداف آموزش بزرگ سالان در حد خواندن، نوشتن ، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سواد آموزی، تهیه مواد خواندنی لازم با استفاده از متخصیص با تبیین برنامه ها و مواد آموزشی منطبق با فرهنگ اسلامی، ایجاد اشتیاق در بی سوادان از طریق حمایت های مادی و معنوی جهت شرکت در کلاس ها و استفاده از فناوری نوین در آموزش بی سوادان و کم سوادان و آموزش مهارت های زندگی مخاطبان سواد آموزی تشکیل شد.

 دهواری خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری نفوس مسکن و شهرسازی، تقریبا 72 و 8 دهم درصد جمعیت بالای 6سال شهرستان با سواد  و 27 و 2 دهم درصد نیز بی سواد هستند.

وی با بیان تلاش ها جهت شناسایی و جذب افراد بی سواد در شهرستان، یادآور شد: تحت پوشش قرار دادن اولیای بی سود  از اولویت هایی است که از سال 94 با توجه به داشتن نظام آموزشی مستقل آغاز و همچنان ادامه دارد.

مدیر اداره نهضت سواد آموزی شهرستان سراوان از افتتاح مرکز یادگیری محلی بصیرت جهاد آباد در هشتم دی ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در بحث سواد آموزی دو دیدگاه سنتی و مدرن وجود دارد که با توجه به تغییر ساختار نظام آموزشی در سال 90، سواد وسیله برای بهتر زندگی کردن و ابزاری برای توسعه انسانی، کاهش فقر، محرومیت، جهل، ظلم و جنگ است.

دهواری توانایی مشارکت افراد را در سرنوشت خود و توسعه و پیشرفت جامعه را از دیگر تعاریف سواد آموزی عنوان و اضافه کرد: باید در کنار سوادآموزی، مهارت های زندگی مانند مهارت "نه" گفتن و کنترل خشم را نیز آموخت.

وی با توجه به حذف محدودیت مکان و زمان درسوادآموزی، تصریح کرد: فعالیت های حوزه سواد آموزی  در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال به صورت کلاسی و فرد به فرد انجام می شود.

مدیر اداره نهضت سواد آموزی شهرستان سراوان در پایان با توجه به اینکه در حال حاضر 140 آموزش دهنده وظیفه آموزش  180 سواد آموز در شهرستان را بر عهده دارند، گفت: در هشتم دی ماه از چهره های موفق سوادآموزی تجلیل خواهد شد.


انتهای پیام/الف.د 
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 12976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *