800
۰

سربازی اختیاری می‌شود؟

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اختیاری شدن سربازی توضیحاتی داد.
سربازی اختیاری می‌شود؟
به گزارش شستون؛ سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اختیاری شدن سربازی اظهار کرد: اخیرا در فضای رسانه‌ای و مجازی خبری در رابطه با ۵ساله و داوطلبانه شدن خدمت سربازی از قول یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح است که با بررسی صحبت‌های نماینده فوق ملاحظه می‌شود.
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: ایشان صرفا از بررسی و اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی صحبت کرده است، اما بعضی از رسانه‌ها با توجه به سابقه موضوع به داوطلبانه شدن سربازی اشاره می‌کنند که در شرایط فعلی طرح چنین بحث‌هایی اصولا عاقلانه نیست.
این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: در طرح فوق چیزی به عنوان داوطلبانه یا ۵ ساله شدن سربازی وجود ندارد و این موضوع تکذیب می‌شود، بلکه این طرح به دنبال راهی برای تامین منابع مالی جهت افزایش حقوق سربازان است.
وی با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، تصریح کرد: سربازان غایب تا زمانی که خودشان را جهت سربازی معرفی نکنند، برای دریافت کلیه خدماتی که در کشور دریافت می‌کنند مانند گواهینامه، تعویض گواهینامه، تعویض پلاک خودرو، ثبت اموال، ثبت شرکت و... باید جریمه پرداخت کنند.
  رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: این پول صرف سربازان می‌شود تا غائبین مجبور به معرفی خود شوند و این طرح عملا تشدید مجازات مشمولان غایب است.
سردار کمالی با بیان اینکه این طرح عملا تشدید مجازات مشمولان غایب است، خاطرنشان کرد: به جوانان تاکید می‌شود اصولا به این شایعات توجه نکنند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 14320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *