800
۰
با افزایش رطوبت در سیستان وبلوچستان؛

هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت می گیرد/100 هزار هکتار از مراتع کشاورزی درگیر مبارزه با میهمانان ناخوانده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر و افزایش رطوبت در منطقه شرایط را برای رشد وتکثیر ملخ های صحرایی فراهم کرده اشت.
هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت می گیرد/100 هزار هکتار از مراتع کشاورزی درگیر مبارزه با میهمانان ناخوانده
به گزارش شستون؛ غلام حیدر زورقی در گفت وگو با عصرهامون افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۰۰هزارو ۵۰ هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی گفت: ۵۵هزار و ۱۷۰هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و ۴۴هزارو۸۸۰هکتار به پوره (نوزادملخ) اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اشستان بیان کرد: کلیه امکانات لجستیکی وتوان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال کرده وبرای تداوم مبارزه نیاز به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

وی با بیان اینکه این سطح از هجوم ملخ در استان بی سابقه بوده به کشاورزان توصیه کرد در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.


زورقی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر و افزایش رطوبت در منطقه شرایط را برای رشد وتکثیر این آفت فراهم کرده و پیش بینی کرد در صورت ریزش های جدید دستجات ملخ مهاجر سطح مبارزه با این آفت در استان به بیش از ۱۵۰هزار هکتار برسد.

شایان ذکر است برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو)در هفته های آینده هجوم ملخ صحرایی به سوی کشور شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 14335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *