800
۰
برای مقابله با گسترش کروناویروس،

ماسک‌ ساده از ماسک‌ دریچه‌دار بهتر است

ماسک‌هایی که دارای دریچه‌ای به ابعاد یک سکه هستند نمی‌توانند همچون ماسک‌های بدون دریچه از گسترش کروناویروس جدید جلوگیری کنند.
ماسک‌ ساده از ماسک‌ دریچه‌دار بهتر است
به گزارش شستون؛ به نقل از ایسنا، استفاده از ماسک‌های دریچه‌دار ممکن است در ابتدا جذاب و مناسب‌تر به نظر آید اما اینگونه از ماسک‌های نمی‌توانند به اندازه ماسک‌های ساده و بدون دریچه در پیشگیری از انتقال و شیوع کروناویروس مفید باشند.
برخی از ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای استفاده در کارگاه‌های ساختمان سازی مملوء از گرد و غبار و با درجه حرارت بالا مناسب هستند. این ماسک‌ها پیش از آنکه هوای تنفسی وارد ریه شود گرد و غبار را فیلتر کرده و موجب می‌شود هوای بازدم راحت‌تر خارج شده و باعث شود که فرد احساس گرما نکند.  

شرکت 3M در آمریکا که ماسک‌های دریچه‌دار را به منظور استفاده در چنین محیط‌هایی تولید می‌کند در توضیح عملکرد این گونه ماسک‌ها در وبسایت خود آورده است: هوای دم از طریق قسمت پارچه‌ای ماسک فیلتر شده و هوای گرم و مرطوب بازدم از طریق دریچه‌ تعبیه شده در جلوی یا کنار ماسک خارج می‌شود. سیستم این ماسک برای استفاده در محیط‌های کارگاهی و ساختمان سازی مناسب است اما نمی‌تواند مانع از انتقال کروناویروس به ویژه از سمت فرد آلوده شود چون بازدمِ شخصِ بیمار که از مسیر دریچه خارج می‌شود به راحتی می‌تواند اطرافیان فرد را آلوده کند.
هر گونه ماسک دارای دریچه که به منظور تسهیل فرایند بازدم طراحی شده اجازه می‌دهد تا ترشحات بزاقی و تنفسی از ماسک خارج شده و در نتیجه اطرافیان در معرض خطر قرار گیرند.
به گزارش واشنگتن پست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای ساده را به منظور پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ به افراد عادی توصیه می‌کند. وجود لایه‌های پنبه‌ای مانع از آن می‌شود تا ترشحات تنفسی آلوده وارد هوای اطراف شود.
انتهای پیام
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 19069
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *