800
۰

فیک‌نیوزها علیه مجلس یازدهم؛ از طرح جعلی «ازدواج اجباری» تا «کاهش آی کیو ایرانیان»

برخی از جریان‌های سیاسی با همراهی رسانه های ضدانقلاب سعی در ایجاد فضای تخریبی علیه مجلس یازدهم دارند و در این راه از هر کاری حتی شایعه سازی و ایجاد خبرهای جعلی در فضای مجازی پرهیز نمی کنند.
فیک‌نیوزها علیه مجلس یازدهم؛ از طرح جعلی «ازدواج اجباری» تا «کاهش آی کیو ایرانیان»
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «احمد نادری»، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص شایعاتی درباره طرح مجلس برای فیلترینگ اینستاگرام که بعد از حضور وزیر جوان برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن علنی مطرح شد، گفت: «مجلس یازدهم هیچ‌گاه به دنبال فیلترینگ اینستاگرام نبوده و نیست، به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن نبوده و نیست؛ امروز اولویت کشور و مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی است.»
نادری درباره فیلترینگ اینستاگرام نیز بیان کرد: مطلقا در مجلس چنین چیزی مطرح نبوده و نیست. فیلترینگ اینستاگرام و بحث‌هایی که در حال مطرح شدن است که مجلس می‌خواهد فضای مجازی و اپلیکشین‌هایی مانند اینستاگرام را محدود کند از اساس دروغ و ساخته پرداخته اتاق‌های فکر و مراکزی است که ما می‌دانیم کجاست. برای این است که فشار به مجلس بیاورند و مسیر مجلس را از خواست‌های اصلی ملت که بحث اقتصاد و معیشت است منحرف کنند؛ یعنی از مسایلی که عامل همه آن‌ها مجلس قبل و دولت کنونی است دور کنند.
 
تلاش تاجزاده برای تخریب مجلس یازدهم با استفاده از اخبار جعلی
 
اما فیلترینگ اینستاگرام تنها طرحی نیست که به مجلس یازدهم نسبت می دهند. این روزها بازار طرح های جعلی که به مجلس انتصاب می کنند، فراوان است. 
 
در ادامه به برخی از این طرح های فیک اشاره می کنیم:
 
طرح ازدواج اجباری و جنجال فضای مجازی 
 
طرح ازدواج اجباری یکی از مواردی بود که به مجلس یازدهم نسبت داده شد. در این طرح آمده بود که جوانان در صورت ازدواج نکردن تا ۲۸ سالگی باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. اما بعدها مشخص شد این موضوع مطلبی بوده که در سالهای گذشته در یکی از وبسایت های خبری منتشر شده بود و اصلا ماجرایی به نام طرح مجلس از اساس کذب است. این متن اولین بار در سال ۱۳۹۷ بدون اسم نویسنده و با عنوان «قانون دوازده‌گانه برای تسریع و شتاب ازدواج» در یک سایت منتشر شد و «پایگاه خبری شفقنا» در ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹ این متن را به نقل از حجت‌الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج منتشر کرده بود.
 
 
در همین زمینه، «حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی»، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) گفت: «اصلاً چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌کدام از نمایندگان مطرح نشده است و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.»
 
 
احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چنین طرحی از سوی هیچیک از نمایندگان مطرح نشده است و هرگز در دستورکار هم قرار نداشته و نخواهد داشت. مردم عزیزمان اخبار خانه ملت را از مجاری رسمی و مطمئن دنبال و از هرگونه اعتماد به شبکه‌های مجازی و افراد پرحاشیه مجازی پرهیز کنند.
 
طرحی که صدای اصولگرایان را در آورد
 
نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که حالا به عنوان نماینده مجلس یازدهم هم انتخاب شده است از طرحی صحبت کرد که برخی از نمایندگان آنرا امضاء کرده اند. در همین رابطه، نماینده آباده در مجلس از تهیه طرح دو فوریتی مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.
 
رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.
 
این موضوع بازهم باعث جنجال در کشور شد. انتقادات آنقدر زیاد بود که امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس وجود این طرح را کلا انکار کرد. این در حالی است که متن کامل آن از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شد.
 
«امیرآبادی فراهانی» در توئیتی نوشت: «این روز‌ها برخی‌ها طرح‌هایی را منتشر می‌کنند که هدف تخریب مجلسی که مردم به آن امیدوارند. مسئول طرح‌ها در هیئت رئیسه بنده هستم. طرح‌هایی مثل ازدواج اجباری یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد تحویل نگردیده. ضمن این که مسئول نام گذاری فرودگاه‌ها وزارت راه است.»
 
 
علی جعفری فعال دانشجویی اصولگرا و دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این باره نوشته است: «رحیم زارع که پیشنهاد تغییر نام فرودگاه مهرآباد را داده، خالق شعر معروف در مدح روحانی است که جعفری ایمن‌آبادی در مجلس خواند. این پدیده سوپر حزب‌اللهی که می‌بینید، ۶سال وکیل‌الدوله حامی روحانی و برجام بود و حالا نان را در بازی با اسم شهید سلیمانی دیده؛ مال بد بیخ ریش صاحبش.»
 
انتشار خبری درباره کاهش آی‌کیوی ایرانی‌ها کذب است/ مخالفان به دنبال تخریب مجلس یازدهم هستند
 
چندی پیش خبری از قول یکی از نمایندگان مجلس یازدهم منتشر شد که بیان می کرد که آی کیو ایرانیان به سبب اینکه نخبگان کمتر ازدواج می کنند و بچه دار نمی شوند، پایین آمده است.
 
در این خبر جعلی ازقول نماینده زن آمده بود: «با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند.» موضوعی که توسط نماینده قزوین تکذیب شد. 
 
فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در توییت خود به انتشار اخبار کذب منتشر شده از وی در برخی رسانه‌ها و سوءاستفاده معاندین پاسخ داد.
 
وی نوشت: «رسانه‌های معاند و دشمنان خارجی که همواره منتظر بهانه‌ای برای تخریب و زیر سوال بردن مسئولان ایرانی هستند، این بار با دستاویز قراردادن و سوءاستفاده از مصاحبه نماینده مردم قزوین در مجلس که متاسفانه حاکی از اشتباه در نوع برداشت و انعکاس نادرست سخنان این نماینده در یکی از خبرگزاری ها دارد با غرض ورزی و شیطنت رسانه‌ای به دنبال تحقق اهداف خود هستند.»
 
 
با این حال به نظر می رسد که برخی از جریان های سیاسی با همراهی رسانه های ضدانقلاب سعی در ایجاد فضای تخریبی مجلس یازدهم را دارند. مجلس یازدهم که شعار بهبود معیشت مردم و وضعیت  اقتصادی کشور را داده است این روزها به شدت حتی با ساخت خبرهای جعلی و شایعات تحت فشار قرار دارد و این موضوع وظیفه نمایندگان برای رسیدگی صحیح به مطالبات مردم را بیش از پیش سنگین تر می کند. 
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 19078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *