800
۰

تاثیر شگفت‌انگیز داروی دیابت نوع ۲ بر بهبود بیماران کرونایی

محققان چینی در تازه‌ترین یافته‌های خود از اثربخشی بی‌نظیر داروی متفورمین در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
تاثیر شگفت‌انگیز داروی دیابت نوع ۲ بر بهبود بیماران کرونایی
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا از زمستان سال گذشته آغاز و ظرف مدت کوتاهی تبدیل به یک پاندمی شد. این ویروس تاکنون بیش از نیم میلیون از مردم جهان را به کام مرگ برده و میلیون‌ها نفر را هم مبتلا کرده است. در حال حاضر دانشمندان و محققان زیادی در تلاشند تا راه درمانی برای آن بیابند.
در جریان این تلاش‌ها‌ی شبانه روزی در حال حاضر غالب بر ۱۰۰ کاندیدای واکسن از سوی دانشگا‌ه‌ها و شرکت‌های مختلف داروسازی معرفی شده که از میان آن‌ها تنها نزدیک به ۱۰ مورد به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است. چین از جمله کشور‌های پیشتاز در این زمینه بوده است و به تازگی مقامات این کشور از تایید و تصویب واکسن کرونای جدید خود برای استفاده در ارتش خبر داده‌اند.
اثربخشی بی‌نظیر متفورمین در درمان بیماران کرونایی
در کنار واکسن‌هایی که در حال سپری مراحل بالینی هستند، محققان اثربخشی دارو‌هایی مانند هیدروکسی کلروکین را هم مورد آزمایش قرار دادند؛ این دارو برای درمان مالاریا استفاده می‌شود که با تحقیقاتی که انجام شد، متخصصان دریافتند که این دارو نه تنها تاثیری بر درمان بیماری کووید ۱۹ ندارد بلکه باعث وخامت حال بیماران نیز می‌شود؛ از این رو سازمان جهانی بهداشت استفاده از این دارو را برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد.
و حالا در آخرین مطالعه‌ای که دانشمندان چینی بر روی بیماران کرونایی در ووهان انجام دادند، به نتایج تازه‌ای دست یافتند که می‌تواند نقطه امیدی برای بهبود مبتلایان به ویروس کرونا باشد.
متفورمین
در این مطالعه مشخص شد میزان مرگ و میر در میان آن دسته از بیمارانی که از داروی متفورمین یا همان گلوکوفاژ استفاده کرده‌اند، بسیار کمتر از سایرین بوده است. این دارو برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود.
محققان با بررسی پرونده ۱۰۴ بیمار کرونایی بستری از ماه ژانویه تا مارس دریافتند، این دارو اثر بی‌نظیر و قابل توجهی در کاهش التهاب در بیماران داشته و جان بسیاری را نجات داده است.
بیشتر بخوانید:
متفورمین که از دهه ۱۹۵۰ برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین تاثیر بسزایی بر درمان سرطان سینه و بیماری‌های قلبی داشته و به دلیل قیمت مناسب آن، به راحتی قابل تهیه و استفاده است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 19091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *