800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

ایران جزو قدرت های اول منطقه است/ آمریکا و ناتو مقصر اصلی تنش بین روسیه و اوکراین

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: به گفته بسیاری از کشورها ایران در منطقه جزو قدرت های اول است‌.
ایران جزو قدرت های اول منطقه است/ آمریکا و ناتو مقصر اصلی تنش بین روسیه و اوکراین
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: سفر رییس جمهور ایران اسلامی به کشور قطر که بعد از ۱۲ سال انجام شد دارای پیام مهم و نگاه اساسی، معقول و درست ایران به همسایگان بود.

وی افزود: ایران جز قدرت های اول منطقه است که همسایگان می خواهند با کشورمان ارتباط داشته باشند.

امام جمعه سراوان گفت: روسیه، ایران و قطر سه کشوری هستند که حرف اول را در بحث گاز در در دنیا می زنند که خود ابزار مهمی است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: عربستان سعودی و امارات چندین سال است که علیه مردم مظلوم با آتش های استکباری می تازند، گروه مقاومت یمن مقابل این زورگویی ها ایستاده اند و از آنجایی که قطر کشوری است که می تواند بازدارندگی قوی داشته باشد این دیدار بسیار مهم بود و نقطه امید را دل محورهای مقاومت زنده کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نماد مقاومت در دنیاست، ۴۳سال مقابل قلدرترین قلدرهای عالم ایستاد و در زمان هایی به آنها سیلی زده و امروز با پیروی و الهام گرفتن از این مقاومت؛ گروه های مقاومت در سراسر منطقه مانند سوریه، لبنان، یمن و فلسطین به پا خواسته اند و مقابل زورگویان عالم ایستادگی کرده اند.

خطیب نماز جمعه سراوان اذعان کرد: چنین سفرهایی هم در بعد اقتصادی و در ابعاد سیاسی اثر گذار است و امید می رود دولت مردان و رییس جمهور مردمی ایران در همه زمینه ها به ویژه در بحث اقتصادی گشایشی را برای معیشت مردم ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: در دولت های قبل در برجام مباحث نادرستی مطرح شد که منجر به نافرجامی فرجام شد و با لگد ترامپ دیوار برجام فروریخت اما گروه مذاکره کننده دولت جدید با نگاه مقاومت و نه سازش پذیری و با تکیه بر توان داخلی رفتار می کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا و اروپایی ها خدعه گر ترین دولت ها هستند، در فضای رسانه ای تلاش می کنند تا فضایی در افکار عمومی ایجاد کنند تا با فشار بر تیم مذاکره کننده د‌ر بعد روانی به اهداف خود برسند که باید توجه داشته باشیم سیره و روش مقاومت و سازش نکردن مقابل زورگویان جواب خواهد داد‌.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه به اذعان همه امروز ایران اسلامی در قله قدرت در منطقه قرار دارد، خاطر نشان کرد: مقر اصلی تنش و جنگ بین روسیه و اوکراین آمریکا و ناتو است چرا که سالیان سال با خرابکاری بستر را برای سوق دادن کشورها به سمت جنگ فراهم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: روز گذشته وزیر کشور به سراوان سفر کرد که در این سفر دو خواسته مهم مردم در زمینه مسئله آب که بسیاری از شهرها و روستاهای این منطقه دچار کم آبی هستند مطرح شد تا با یک اقدام جهادی این مشکل مردم مرتفع شود.

وی بیان کرد: مرز و رونق بازارچه های مرزی مسئله دومی بود که در حضور وزیر کشور مطرح شد، مسیولین بارها بازدید داشته و قول هایی در این زمینه داده اند اما آنچه در میدان شاهد بودیم عدم تحقق وعده ها بود امید است دولت جدید بتواند در این زمینه گشایش ایجاد کند.

انتهای پیام/
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 24878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *