800
۰
اسفندماه، یادآور دربی خارجی‌ها؛

استقلال در اندیشه افزایش اختلاف؛ پرسپولیس در سودای تساوی تاریخی/ دربی ۹۸ با انگاره‌های مختلف سرخابی!

نودوهشتمین شهراورد تاریخ فوتبال پایتخت با انگیزه‌های متفاوتی برای تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس همراه شده.
استقلال در اندیشه افزایش اختلاف؛ پرسپولیس در سودای تساوی تاریخی/ دربی ۹۸ با انگاره‌های مختلف سرخابی!
به گزارش شستون؛ به نقل از دانا؛ نودوهشتمین دربی تاریخ فوتبال پایتخت از عصرگاه فردا در حالی برگزار خواهد شد که شرایط دو تیم در آستانه این جدال حساس، تفاوت‌های بسیاری با هم‌دیگر دارد و زور یکی از قطب‌های سنتی فوتبال ایران از دیگری لااقل روی کاغذ، برتر و بیش‌تر به نظر می‌‎رسد.
آبی‌پوشان از مجموع ۹۷ شهرآورد برگزار شده، توانسته‌اند در ۲۶ بازی با پیروزی از مستطیل سبز بیرون بیایند و سرخ‌پوشان نیز با یک پیروزی کم‌تر، توانسته‌اند ۲۵ بار مچ رقیب سنتی‌شان را بخوابانند. در این بین البته ۴۶ دیدار هم با نتیجه تساوی پایان یافته.
 
در تاریخ بازی‌های دربی لیگ برتر اما آمار سرخ‌پوشان بهتر از آبی هاست. در مجموع ۲۱ دوره برگزار شده این رقابت‌ها؛ پرسپولیس ۱۱ بار از زمین دربی برنده بیرون آمده و استقلال، تنها ۸ بار. ۲۲ جدال دربی هم در لیگ برتر با تساوی خاتمه یافته که بیش‌ترین نتیجه آن؛ تساوی یک بر یک و یا تساوی بدون گل بوده.
 
استقلالی‌ها از پرسپولیسی‌ها در جام حذفی؛ دربی‌بازتر نشان داده‌اند و پرسپولیس از مجموع ۵ دیدار، تنها ۲ بار موفق به پیروزی شده و این استقلالی‌ها بوده‌اند که مخصوصاً طی چند فصل اخیر، در بازی‌های حذفی به پیروزی‌هایی دراماتیک و به‌یاد ماندنی دست یافته‌اند.
 
دربی ۹۸ فوتبال ایران برای هر دو تیم سرخابی از حساسیت‌هایی خاص برخوردار شده؛ پرسپولیسی‌ها اگر پیروزی میدان باشند، به کورس قهرمانی باز خواهند گشت و آبی‌ها هم با کسب ۳ امتیاز این جدال ۶ امتیازی، اختلاف امتیازی‌شان با سرخ‌پوشان را به ۹ امتیاز می‌رسانند تا عملاً سرود قهرمانی خوانده شود.
 
جالب این است که در آخرین دربی برگزار شده در ماه اسفند، کارت آس در دست آبی‌ها بوده و استقلال با تک گل وریا غفوری و تحت هدایت وینفرد شفر، توانست تا پرسپولیسِ در اوجِ برانکو ایوانکوویچ را در هم بکوبد و عیدانه‌ای خاص به هوادارانش بدهد.
 
استقلالی‌ها در شرایط فعلی با توجه به فاصله امتیازی مناسب، از وضعیت روحی و روانی بهتری نسبت به قرمزها برخوردارند و در آن سو و در اردوگاه رقیب، حساسیت‌ها و فشارها روی بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس بالاست. دربی ۹۸؛ جدالی نفس‌گیر برای عیدی خواهد بود، هدیه‌ای یا در قامت قهرمانی و یا برای داغ کردن کورس لیگ.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 24995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *