800
۰
زیرچشم قانون؛

سلب آسایش مردم با غرش شبانه اگزوزها و انجام حرکات نمایشی/ تصادف و گاهی مرگ؛ عاقبت فخرفروشی در خیابان ها

فشار پدال سهل انگاری زیر پای راننده های سر به هوا با ویراژ و انجام حرکات نمایشی، امنیت و آسایش را از مردم سلب کرده است.
سلب آسایش مردم با غرش شبانه اگزوزها و انجام حرکات نمایشی/ تصادف و گاهی مرگ؛ عاقبت فخرفروشی در خیابان ها
 
به گزارش شستون؛ به نقل از  عصرهامون، سال هاست برخی از خیابان های شهر مانند میدان دکتر حسابی، خیابان های دانشگاه، بزرگمهر، زیباشهر، کلاته کامبوزیا، بولوار انقلاب و پرستار و اخیرا هم شهرک جهادِ زاهدان در قرق ماشین های مختلف برای انجام حرکات نمایشی و به اصلاح "دور دور" درآمده است.

خودروهایی که اغلب صاحبان‌شان در ساعت منتهی به نیمه شب، صدای ضبط‌ها را تا آنجا که ممکن است بالا برده و با ویراژ در خیابان ها  وصدای اگزوزهای سرسام آور، خطرات فراوانی را برای خود و سایر شهروندان به وجود می آورند.

پایان این فخر فروشی اما یک تصادف وحشتناک است که یا خسارت جانی دربر دارد و یا مالی فراوان؛ و گاهی هم به مرگ ختم می شود.

با این وجود اما تب ماشین بازی و اسپرت کردن خودروها روز به روز در حال افزایش یافتن است، در حالیکه سبقت و سرعت و لایی كشیدن رانندگان این خودروها در نیمه شب، آرامش و قرار را از ساكنان گرفته؛ سرگرمی خطرناك و آزاردهنده ای كه علاوه بر پایمال كردن قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی ساكنان و سرنشینان دیگر خودروها، به عاملِ برهم زننده آرامش و امنیت روانی شهروندان و در برخی مواقع سرخوردگی برخی افراد تبدیل شده است.
 
 

 
توقیف خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی

علی نام درست، رئیس پلیس راهور سیستان وبلوچستان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۲۴ دستگاه خودرو دارای حرکات نمایشی و دو تخلف حادثه ساز توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند، گفت: در اجرای تحقق شعار ترافيکی ۱۴۰۱(قانونمداری،پرهيزازخطر،آرامش درسفر) خودروهایی با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای هموطنان و موجبات برهم زدن نظم ترافیکی شهر توسط پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند.
 
وی افزود: یکی از وظایف ذاتی پلیس راهور انتظام بخشی ترافیک در سطح معابر و کنترل رانندگان متخلف به ویژه رانندگانی است که در سطح معابر اقدام به انجام حرکات نمایشی یا ایجاد صدای ناهنجار داشته و حقوق سایر شهروندان و رانندگان قانون مدار را زیر پا می گذراند.

این مسئول اضافه کرد: در این راستا پلیس راهور با استفاده از ظرفیت گشت های محسوس و نامحسوس و استفاده از دوربین های کنترل سرعت در سطح معابر به ویژه بولوار دانشگاه زاهدان تا ساعت ۲الی ۳ بامداد نسبت به کنترل اینگونه رانندگان اقدام می کند.
 

 
با این وجود رانندگانی که در سطح معابر اقدام به انجام حرکات نمایشی کرده بیشتر جوانان هستند، این در حالیست که سنین جوانانی دوران شکل گیری بسیاری از عادت ها و رفتارهای اجتماعی بوده، و ضرورت دارد خانواده ها نسبت به کنترل فرزندان خود به صورت محسوس و نامحسوس اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: پلیس با استفاده از تیم های محسوس و نامحسوس فعال در معابر اقدام به شناسایی و توقیف این گونه خودروها می کند، و برابر دستور قضائی قانون اعمال می شود؛ افزون بر آن، حکم توقیف آن دسته از ماشین هایی که شناسایی شده اما توقیف نشدند، در سیستم ثبت می شود و در آینده حتی خارج از استان هم باشند، توقیف خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان، از شهروندان و مسافران نوروزي خواست، با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ياريگر پليس در اجراي نظم انضباط ترافيکي در سطع معابر باشند، و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از تخلفات فوق ضمن مستند کردن آن با تلفن همراه موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 25057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *