800
۰
قابل توجه علاقمندان به تاریخ های رند برای متولد شدن فرزندشان؛

خونریزی یا تشکیل نشدن عروق شبکیه دو ثمره هولناک تولد نوزاد نارس

نوزادان نارس، تا ۶ هفته پس از تولد باید حتما در مرکز مجهز چشم پزشکی از لحاظ تشکیل یا عدم تشکیل عروق شبکیه معاینه شوند.
خونریزی یا تشکیل نشدن عروق شبکیه دو ثمره هولناک تولد نوزاد نارس
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی خانواده ها به بهانه تاریخ رند، تصمیم به تولد زودهنگام و نارس نوزاد می گیرند گفت: نوزادانی با وزن کمتر از ۲ کیلوگرم یا سن تولد کمتر از ۳۴ هفتگی( ۸ ماهگی یا کمتر) نوزاد نارس محسوب می شوند و یکی از مهمترین مسائلی که در بحث سلامت این نوزادان باید مورد توجه باشد مساله سلامت چشمی آنان است.

وی ادامه داد: در این نوزادان ممکن است عروق شبکیه تشکیل نشده باشد یا شبکیه دچار خونریزی شده باشد که این امر در صورت عدم رسیدگی به موقع می تواند یک عمر نابینایی را برای نوزاد بدنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: از چشم نوزاد، با دستگاهی بنام retcam که دستگاهی پیشرفته محسوب می شود عکسبرداری شده و در صورت وجود مشکل در شبکیه، با انجام یک لیزر یا تزریق، برای درمان نوزاد اقدام می شود.

دکتر مالکی با بیان اینکه بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان، پس از بیمارستان فارابی تهران، قدیمی ترین بیمارستان کشور در درمان رتینوپاتی نوزادان نارس است افزود: خوشبختانه این دستگاه در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان وجود دارد و هر هفته بیش از ۳۰۰ نوزاد در این بیمارستان پذیرش می شوند.

وی گفت: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نوزاد جدید در بیمارستان فوق تخصصی الزهراس) زاهدان پذیرش شده و در مجموع ۲ هزار و ۲۹۰ مورد ویزیت برای نوزادان نارس انجام شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان همچنین از اهداء یک دستگاه انکوباتور توسط مرکز اورژانس ۱۱۵ زاهدان به این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به آمار بالای پذیرش نوزادان نارس، این دستگاه جهت حفظ دمای بدن نوزاد در مسیر انتقال از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) که دارای بخش NICU است تا این بیمارستان، استفاده می شود.

 
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 25147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *