800
۰
اداره ای که به فراموشی سپرده شد؛

تعزیرات حکومتی سراوان رئیس ندارد/ از روال عادی بازار تا انجام ۲۰۰ مورد بازرسی در چهار روز

با توجه التهاب موجود در بازار این روزها اما اداره تعزیرات حکومتی سراوان فاقد رئیس است که این موضوع گلایه مندی فرماندار شهرستان را به دنبال داشته است.
تعزیرات حکومتی سراوان رئیس ندارد/ از روال عادی بازار تا انجام ۲۰۰ مورد بازرسی در چهار روز
به گزارش شستون، با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه در کشور زمزمه هایی مبنی بر گرانی کالا و اجناس نقل محافل و این موضوع نگرانی هایی را میان برخی از مردم به وجود آمد که سرانجام قیمت گذاری کالاهای اساسی چه می شود.

شانتاژ رسانه ای دشمن در شبکه های مختلف نیز نگرانی مردم را دو چندان کرد اما آنچه در این برهه از زمان حائز اهمیت است نظارت و پایش دقیق بازار توسط دستگاه های نظارتی به ویژه اداره تعزیرات حکومتی، صمت و جهاد کشاورزی است تا علاوه بر برخورد با متخلفین اجازه ندهند حقی از مردم پایمال شود.

در این بین اما اداره تعزیرات حکومتی سراوان مدتهاست که بدون رئیس رها شده و به ورطه فراموشی سپرده شده که این موضوع گلایه مندی فرماندار شهرستان را نیز به دنبال داشته است.

این روزها که نظارت بر بازار از دیگر ایام سال ضروری و لازم است اما این خلاء در شهرستان احساس می شود که از مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان که خود قبل از این رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بود انتظار می رود هر چه سریعتر برای رفع این موضوع در شهرستان اهتمام ویژه داشته باشد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص نگرانی مردم مبنی بر کمبود اقلام ضروری گفت:هیچ‌گونه کمبود اقلام غذایی و کالای اساسی در سطح شهر وجود ندارد به غیر از روغن خوراکی که در حال پیگیری هستیم، نمی توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد کمبود وجود دارد، از سوی دیگر یک عده دست به احتکار زده اند که این موضوع توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه و اداره اطلاعات در حال رصد است و هر کجا این موضوع اتفاق بیفتد برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جلسه ستاد تنظیم بازار به صورت مرتب در شهرستان تشکیل می شود، روزهای سه شنبه جلسه کنترل تنظیم بازار نیز برگزار می شود.

فرماندار سراوان گفت: از مدیر کل تعزیرات حکومتی استان که در گذشته مدیر اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوده گلایه داریم که باید تکلیف رئیس این اداره مشخص شود، حتما یک رئیس گمارده شود تا با توجه به اینکه تمام اختیارات از جمله پلمب، مقابله با کم فروشی، گران فروشی و مسائل این چنینی به تعزیرات محول شده در شهرستان نیز با نظارت و پایش بازار انجام شود.

تجلیلی ادامه داد: در سراوان این اداره فاقد رئیس است که یک خلاء بزرگ محسوب می شود و با انتقال این موضوع به استاندار سیستان و بلوچستان پیگیر این موضوع هستیم تا یک نفر به عنوان رئیس اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان استقرار یابد تا نظارت بهتری در بازار رخ دهد.

وی بیان کرد: با توجه به قمیت گذاری انجام شده مقرر شد مرغ زنده با قمیت تقریبی ۴۵ یا ۴۶ هزار تومان به صورت گسترده در سطح شهرستان توزیع شود، هیچ واحد صنفی این اجازه را ندارد که گران تر از قیمت مصوب کالا به فروش برساند و در حق مردم اجحاف کند.

به گفته این مقام مسئول تیم های نظارتی بررسی های لازم را در سطح شهر با دقت کافی انجام می دهند و تا این لحظه ۲۰۰ مورد بازرسی انجام شده و بیش از ۶۷مورد پرونده در خصوص گران فروشی و احتکار در هفته گذشته از دوشنبه تا پنجشنبه تشکیل شده است.

تجلیلی افزود: سعی خواهیم کرد نظارت کافی بر بازار انجام شود ضمن اینکه انتظار می رود مردم همکاری لازم را داشته باشند اگر گران فروشی، احتکار و یا اجحافی صورت می گیرد سریعا به تعزیرات، صمت و جهادکشاورزی اطلاع دهند تا برخورد به موقع انجام شود.

وی اضافه کرد: بازار در سراوان رول عادی خود را طی می کند و مردم به فروشگاه ها هجوم نیاوردند و شرایط در سراوان آرام است.

انتهای پیام/
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 25374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *