800
۰
هم‌زمان با شب بیست و یکم ماه رمضان؛

 ندای «الهی العفو، الهی العفو» در آسمان سراوان طنین‌انداز شد

 هم‌زمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سردادن ندای الهی العفو طلب آمرزش و مغفرت از درگاه خداوند متعال کردند.
 ندای «الهی العفو، الهی العفو» در آسمان سراوان طنین‌انداز شد


 

 
 به گزارش پایگاه خبری شستون، لیالی قدر همان شب‌هایی است که در تمام طول سال شبی به فضیلت و خوبی آن نمی‌رسد چرا که در شب قدر تقدیر یک سال معین می‌شود.

 در لیالی قدر مسلمانان در مساجد، تکایا و مراکز مذهبی حضور می‌یابند و با قرائت دعای جوشن کبیر و خواند نماز به رازونیاز با پروردگارشان می‌پردازند.
 
 در سراوان نیز هر ساله این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) و حسینیه امام سجاد برگزار می‌شود؛ اما اجتماع مردمی در شب شهادت امام علی (ع) در مسجد جامع شهرستان اجرا می‌شود.
 
 آیین مذهبی شب‌زنده‌داری شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی (ع) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با حضور مردم ولایی و مؤمن سراوانی در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) برگزار شد.
 
در این مراسم حضور پر شور مادران همراه با فرزندان دهه نودی را نمی‌توان نادیده گرفت و به این محفل مذهبی شوروشعف خاصی بخشیده بود.
 
 همچنین افاغنه مقیم سراوان نیز برای احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در غم ازدست‌دادن اولین امام شیعیان امیرالمؤمنین امام علی (ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.



 حضرت علی (ع) بهترین الگوی مسلمانان است
 سعید تجلیلی فرماندار شهرستان سراوان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: حضرت علی (ع) دوران بسیار سختی را گذراند و تنها یاور پیامبر اسلام بودند که در همه سختی‌ها و جنگ‌ها، مولا علی یک زندگی بسیار ساده‌ای داشت که هم به فکر فقرا و مساکین بود و هم به کسانی که در جنگ‌ها و جبهه‌های پیامبر به شهادت می‌رسیدند به یتیمان آنها بسیار عمیق توجه می‌کردند.
 
وی افزود: حضرت امیر (ع) زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و همه اموال خود را در راه خدا دادند، به‌طوری‌که در شب شهادتشان که مهمان دخترشان بودند از بین نان‌ونمک و شیر نان‌ونمک را انتخاب کردند، حضرت علی (ع) بهترین الگو برای ما مسلمانان است.
 
فرماندار سراوان ادامه داد: دلدادگان حضرت (ع) در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب شهرستان سراوان گرد هم آمدند، در این شب‌ها الحمدلله مردم استقبال بسیار خوبی از شب‌های قدر و مراسمات داشتند.
 
تجلیلی خاطرنشان کرد: در این شب‌ها و این روزها متأسفانه بیش از ۳۰ هزار از جمعیت غزه، زن و مرد و کودک به خاک و خون کشیده شدند توسط شقی‌ترین انسان‌های روی زمین یعنیرژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، امروز در سرزمین‌های اشغالی ضمن اشغال وطن فلسطینی‌ها آنها را متأسفانه زیر بمب و تیر و تفنگ قرار می‌دهند و با هجوم به منازلشان آنها را به خاک و خون می‌کشند.
 
وی تصریح کرد: زنان و کودکان بسیاری در این روزها و در این شب‌های ماه مبارک رمضان متأسفانه با خوی وحشی‌گری اسرائیلی‌ها به خاک و خون کشیده شدند که امیدواریم در این شب‌های عزیز به حق امیرالمؤمنین که صاحب این ماه هستند این دشمن اسلام و مسلمین ان‌شاءالله به‌زودی‌زود همان‌طور که وعده‌داده‌شده در قرآن کریم و هم رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل ۲۵ است سال آینده را نخواهد دید، ان‌شاءالله این وعده محقق شود و شر این غده سرطانی از سر همه مسلمانان جهان مخصوصاً مردم مظلوم غزه و فلسطین کاسته بشود.



 عمل در شب قدر بهتر از عمل در هزار ماه است
 مریم بهرامی یکی از افرادی که برای انجام اعمال شب‌های قدر در مسجد جامع حضور داشت به خبرنگار ما گفت: شب قدر شبی است که ملائکه به اذن خدای متعال در زمین حضور می‌یابند و خدمت امام‌زمان (عج) مشرف می‌شوند و هر آنچه برای هر که مقدر شده است بر امام‌زمان (عج) اعلام می‌نمایند.

 وی با بیان اینکه عمل در شب قدر بهتر از عمل در هزار ماه است، خاطرنشان کرد: غسل کردن، نماز، استغفار، قراردادن قرآن بر سر از اعمالی است که در سه شب قدر سفارش به انجام آن شده است.

این شهروند سراوانی ادامه داد: در شب‌های قدر که از بهترین شب‌هاست بهتر است برای کودکان مظلوم غزه که زیر بمباران رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده‌اند دعا کنیم.


 
 دعا برای کودکان غزه
 طلعت نوری دیگر بانویی است که به همراه فرزندش برای احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) حضور یافته بود که در گفتگو با خبرنگار ما ضمن دعا جهت تعجیل در فرج آقا امام‌زمان (عج) شهادت مولی‌الموحدین امیر المومنین علی (ع) را به‌تمامی شیعیان جهان تسلیت گفت و افزود: بهتر است در این شب‌های عظیم و پر برکت برای کودکان مظلوم و معصوم غزه دعا کنیم که زیر ظلم و ستمی رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی یکی پس از دیگری با فجیع‌ترین نوع ممکن به شهادت می‌رسند.
 
 وی افزود: از خداوند منان خواهان پیروزی هر چه زودتر غزه را دارم و از مردم می‌خواهم در این شب‌ها دعا برای مردم بی‌پناه و بی‌گناه غزه را فراموش نکنند.
 
 این شهروند سراوانی ادامه داد: شب قدر شبی است سرنوشت‌ساز که می‌تواند تمام روزهای باقی‌مانده عمر ما را رقم بزند از قدر و منزلت این شب غافل نشویم و فرصت این شب‌های دریابیم.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 27423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *