800
۰
گزارشی شیرین از یک داستان خاطره انگیز؛

وقتی عشق مادری جاده صعب العبور را هموار می کند/ پیاده روی 70 کیلومتری مادر بلوچ برای رسیدن به مزار فرزند شهیدش

ننه جان بی بی، مادر بلوچی که از 25 سال قبل تاکنون هر پنج شنبه مسیری صعب العبور و سنگلاخی 70 کیلومتری را به زیارت مزار فرزند شهیدش می رود.
وقتی عشق مادری جاده صعب العبور را هموار می کند/ پیاده روی 70 کیلومتری مادر بلوچ برای رسیدن به مزار فرزند شهیدش
به گزارش شستون، به نقل از دلگان پرس، ننه جان بی بی همان مادری است که ۲۵سال به عشق فرزند شهیدش مسیر ۳۵ کیلومتری (رفت و برگشت 70 کیلومتر) و صعب العبور گنبد نوک آباد شهرستان دلگان به خسرین را ماهی یکبار طی می کند تا به دیدار فرزندش برود.
در واقع عشق مادری مسیر صعب العبور مزار سان را برای ننه جان بی بی هموار کرده است چرا که رفت و آمد با موتور هم در این جاده به سختی انجام می شود ،ننه جان بی بی چندین بار در این  راه زخمی شد ولی بازهم به راه خود ادامه می دهد.
ننه جان بی بی بعد از طی کردن مسیر طولانی وقتی سر قبر جگرگوشه اش می‌رسد، قبر را در آغوش می‌گیرد با پسرش حرف می‌زند و برای او لالایی می‌خواند.
فرزند ننه جان بی بی روحانی شهید مراد بخش قنبری است کسی که مبلغ دین در بین محرومان گنبد و خسرین شهرستان دلگان بود، اما در یکم مرداد ماه سال ۷۱ منافقین کوردل در حالی که او ملبس به لباس روحانیت بود در خیابانهای ایرانشهر به شهادتش رساندند.

این مادر شهید می گوید: از سال 71 که فرزندم به شهادت رسیده است، هر پنج شنبه به زیارت او در کوه های خسرین می روم.
جان بی بی قنبری ادامه می دهد: 25 سال قبل و زمانی که فرزندم به شهادت رسید، خانه ما در همین منطقه خسرین بود، مزار او به همین خاطر در این منطقه صعب العبور قرار دارد.
وی عنوان می کند: به دلیل سنگلاخی بودن و صعب العبوری این مسیر 35 کیلومتری تاکنون چند بار پاهایم زخمی شده است ولی عشق مادر به فرزند اجازه نمی دهد که زیارت روزهای پنج شنبه مزار فرزندم را ترک کنم.

بعد از خشک سالی های 20 سال اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان، همه مردم منطقه خسرین و مزارسانان به روستای گنید و دیگر روستاهای شهرستان دلگان مهاجرت کرده اند.
جان بی بی قنبری گرچه اکنون گرچه بیمار است و پیاده روی های طولانی برای او خطرناک است، اما همچنان این مسیر را می پیماید.
شهرستان دلگان بیش از 70 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 9807
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *