800
۰
فرماندار سراوان:

۱۲ فروردین روز مردمی‌سازی ساختار حکومت اسلامی است

فرماندار سراوان گفت: دوازده فروردین در واقع روز تجلی خلق حماسه شکوهمند مردم‌سالاری دینی و روز مردمی‌سازی و ساختار حکومت اسلامی بر اساس اصل ۶ قانون اساسی است که مقرر می‌کند جمهوری اسلامی امور کشور را با اتکاء آرای عمومی اداره کند.
۱۲ فروردین روز مردمی‌سازی ساختار حکومت اسلامی است
سعید تجلیلی در گفتگو با شستون بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای تعیین نظام جدید باید رأی‌گیری انجام می‌شد که به پیشنهاد حضرت امام (ره) این امر انجام شد؛ انقلاب‌های متعددی شکل گرفته بود اما انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بود حکومت و نامش را به رفراندوم گذاشت.
 
وی افزود: در روزهای دهم و یازدهم فروردین پنجاه و هشت در سراسر کشور و خارج از کشور همه‌پرسی برگزار شد و بنابر نتایج اعلام شده نزدیک ۹۸/۲ درصد افراد واجد شرایط رأی‌دادن به نظام و انقلاب اسلامی ایران رأی آری دادند و به برقراری نظام جمهوری اسلامی موافقت کردند.
 
فرماندار سراوان ادامه داد: دلیلی که این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی اعلام و تعطیل شده است شرکت مردم برای نظام بود.
 
تجلیلی اضافه کرد: دوازده فروردین در واقع روز تجلی خلق حماسه شکوهمند مردم‌سالاری دینی و روز مردمی‌سازی و ساختار حکومت اسلامی بر اساس اصل ۶ قانون اساسی است که مقرر می‌کند جمهوری اسلامی امور کشور را با اتکاء آرای عمومی اداره کند.
 
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با اینکه بعضی از افراد بحث همه‌پرسی مجدد قانون اساسی را مطرح می‌کنند آن‌هم با گذشت چهل و پنج سال از عمر با عزت انقلاب اسلامی که با همه دشمنی و عنادهایی که از شرق و غرب و معاندین داخلی و خارجی رخ داد، مقابل همه توطئه‌ها ایستاد امروز همه امورات کشور را بر اساس همین دموکراسی که مردم بر سرنوشت خود تاثیرگذار هستند اداره می‌کند، اما عده‌ای به‌دنبال دوقطبی‌سازی و تنش هستند و بازی سیاسی را راه اندازی می‌کنند‌.
 
فرماندار سراوان با بیان اینکه بن‌بست برای یافتن راه‌حل مشکلات در کشور وجود ندارد که بحث رفراندوم جدید عنوان شود، تصریح کرد: جریانی که به دنبال این قصه هستند نظرات هم‌سو با دشمنان انقلاب اسلامی جهت تقابل مردم و نظام را دنبال می‌کنند و به دنبال بستر‌سازی و دو قطبی‌کردن جامعه و ایجاد تنش‌های اجتماعی و بی‌ثباتی در کشور هستند اما مردم یک بار نظام را بالاترین آرا، نام و حکومت را انتخاب کردند.
 
تجلیلی اذعان کرد: امروز هم تداوم راه شهداست همان راهی که شهدا از ابتدای انقلاب اسلامی رقم زدن تا هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن جریانات مختلفی که در کشور وجود دارد؛ می‌توان گفت در باغ شهادت باز است و با جان خود از درخت تنومند انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
 
وی گفت: ‌دشمنی‌هایی که صورت می‌گیرد برای نظام اسلامی نیست بلکه برای حکومت اسلامی و دشمن با دین اسلام و قرآن است که قطعا نتیجه آن شکست خواسته این افراد خواهد بود.
 
انتهای خبر/ 
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 27419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *