800
۰
مدیر پژوهشی مجتمع آموزش عالی سراوان:

توزیع نامناسب بودجه در زمینه پژوهشی یکی از مهم ترین مشکلات کشور است/توسعه موقعیت های جغرافیایی ایران در راستای توجه به پتانسیل مناطق مختلف

مدیر پژوهشی مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان بودجه های ناکافی و توزیع نامناسب بودجه در زمینه پژوهشی را از مهم ترین مشکلات کشور دانست و گفت: موقعیت جغرافیایی ایران متناسب با ظرفیت های مناطق مختلف باید توسعه پیدا کند.
توزیع نامناسب بودجه در زمینه پژوهشی یکی از مهم ترین مشکلات کشور است/توسعه موقعیت های جغرافیایی ایران در راستای توجه به پتانسیل مناطق مختلف
محمد طاهر میرکزهی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه کشور آلمان در بحران اقتصادی سال 2007 تنها کشوری بوده که در اتحادیه اروپا سهم ویژه پژوهشی خود را از درآمد های ناخالص ملی افزایش داده است، گفت: با توجه به کاهش بودجه بسیاری از ارگان ها در بودجه ای که دولت در سال 97 اعمال کرده می توان گفت یک بودجه انقباضی است.
وی با بیان اینکه تا کنون ساز و کار مدونی در خصوص تخصیص بودجه پژوهشی جدا صورت نگرفته است، افزود: وقتی از  طرح های تحقیقاتی و پژوهش صحبت می شود نباید محدودیتی وجود داشته باشد.
مدیر پژوهشی مجتمع آموزش عالی سراوان در ادامه بودجه های ناکافی و توزیع نامناسب بودجه در زمینه پژوهشی را از مهم ترین مشکلات در زمینه پژوهش دانست و یادآور شد: اگر وزارت علوم و بهداشت به عنوان تولید کنندگان علم در کشور در نظر گرفته شده اند، باید توزیع بودجه پژوهشی خوبی برای آنها در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به جایگاه و سهم ایران در تولید علم در پایگاه بین المللی توضیح داد: در این زمینه اولین جایی که برای تولید علم و دانش به آن مراجعه می شود وزارت علوم و بهداشت است که بودجه خاصی در زمینه پژوهش باید به آنها اختصاص داد تا زمینه فعالیت آنها گسترده تر شود.
میرکزهی ادامه داد: ما وقتی می توانیم تولید علم داشته باشیم که از تجهیزات بروزی بهره ببریم و اعضای هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان در این زمینه موفقیت نسبتا خوبی دارند.
وی تمرکز گرایی در زمینه پژوهشی را یکی از مشکلات کشور دانست و اذعان کرد: ما باید از تمرکز گرایی فاصله بگیریم و در زمینه توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تعادل بوجود آورده و به حاشیه ها توجه بیشتری کنیم و امکانات و تجهیزات را در مرکز کشور متمرکز نکنیم.
مدیر پژوهشی مجتمع آموزش عالی سراوان با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی کشور متناسب با ظرفیت های آن باید توسعه پیدا کند، اظهار کرد: منطقه هشت کشور دارای معادن نفت و گاز خوبی است و مرز های آنها موقعیت خوبی برای پیشرفت اقتصادی به شمار می رود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرد: دانشگاهیان افسران جنگ نرم هستند.
میرکزهی با بیان اینکه دانشگاهیان در شهرستان سراوان در کنار جنگ نرم در جبهه سخت افزاری در حال مبارزه هستند، افزود: دولت اگر در این مناطق حوزه نفوذ خود را بیشتر کند می توانیم در زمینه توسعه و پیشرفت راهبرد های خوبی داشته باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه با اختصاص بودجه کافی گروه های پژوهشی دانشگاه ها فعال می شود، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان متنوع ترین آب و هوا و گونه های گیاهی را در خود جای داده است و خرما محصول استراتژیک این منطقه محسوب می شود.
 
انتهای پیام/م.ش
 
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 9681
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *