800
۰
امام جمعه ی شهر علی اکبر

مرگ ماهی ها در تالاب هامون یک فاجعه ی زیستی به شمار می رود

امام جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: مرگ ماهی ها در پی خشک شدن تالاب هامون یک فاجعه زیست محیطی عظیم به شمار می رود.
مرگ ماهیان
مرگ ماهیان
به گزارش شستون به نقل از اوشیدا؛ حجه الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان اظهار داشت: با خشکی و تبخیر آب تالاب هامون، شمار زیادی از ماهیان تلف شده و جان خود را از دست دادند که جای بسی تاسف دارد.

وی افزود: خشکی تالاب هامون جان بسیاری از گونه های زیستی به ویژه ماهیان را با خطر مواجه کرده است که در این راستا مسولان مربوطه باید به فکر رفع این مشکل باشند چرا که این موضوع یک فاجعه ی زیست محیطی به شمار می رود.

اشرفیان ادامه داد: یکی از مسائلی که به شدت بر کیفیت زندگی مردم منطقه تاثیر گذاشته و باعث تشدید بحران در منطقه شده، وزش طوفان ها و پدیده ریزگردهاست که در این راستا نیز باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

امام جمعه ی شهرستان هامون تصریح کرد: خشکسالی های پی در پی در منطقه سیستان سبب بیکاری بسیاری از دامداران، صیادان و کشاورزان شده که با ورود مقداری آب در ابتدای سال به تالاب شماری از مردم به کار صیادی اشتغال پیدا کنند تا برای مدتی، کاهش مقداری از مشکل بیکاری را شاهد باشیم اما متاسفانه با کاهش مجدد آب و خشکی تالاب در منطقه شاهد بیکاری دوباره افراد به ویژه صیادان بودیم.

وی با عنوان اینکه، حق آبه ایران باید با پیگیری بیشتر، جدی تر از گذشته در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خشکی تالاب و مرگ ماهی ها ادارات محیط زیست و آب، سهم ورودی آب تالاب را در فواصل مختلف رها کنند تا از مرگ ماهیان جلوگیری شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 2093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *