800
۰

استقبال علمای اهل سنت کشور از پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حاجیان بیت الله الحرام

علمای اهل سنت کشور با تاکید بر خیانت آل سعود به اسلام و جلوگیری از ورود حاجیان ایران به حج امسال واکنش نشان دادند.
قااقث
قااقث
به گزارش  شستون؛ روز گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن موسم حج در پیامی خطاب به مسلمانان جهان فرمودند: حکام سعودی در حوادث منا و مسجدالحرام، قطعا مقصرند و جهان اسلام گریبان حکام سعودی را رها نکند؛ پس از انتشار این پیام علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن استقبال از پیام رهبر انقلاب با بیان اینکه فاجعه منا حاصل بی تدبیری دولت عربستان است، عنوان کردند: دولت سعودی در مسیر آمریکا و اسرائیل قدم می گذارد و بزرگترین خائنان به اسلام هستند.

پیام مقام معظم رهبری در خصوص موسم حج؛ برای حکام سعودی تذکر و هشدار بود
  امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه دولت سعودی در قبال اتفاقات، رخدادها و حوادث سال گذشته در ایام حج مقصر اصلی بود، تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری برای حج امسال باید حکام سعودی را در مبحث حفظ جان مهمانان خانه خدا و زائران بیت الله الحرام هوشیار کند. مولوی محمدعلی شهنوازی ضمن محکومیت جنایات آل سعود در منطقه، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ قریب یک سال از حوادث منا می گذرد که در آن، چند هزار نفر با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و طواف به خاک وخون کشیده شدند که در این مبحث باید دقت لازم صورت می گرفت تا جان زائران در خطر نمی افتاد و فاجعه منا بعنوان حادثه ای تلخ در جهان اسلام در اذهان مردم باقی خواهد ماند.
  آل‌سعود خادم و نوکر آمریکا و ایادی آنان است   وی با بیان اینکه آل‌سعود خادم و نوکر آمریکا و ایادی آنان است، گفت: دولت آل سعود بجای عذرخواهی و ندامت، متاسفانه با وقاحت در جایگاه فرد مدعی ایستاد و دشمنی و خباثت خود با ایران را بیشتر آشکار کرد که با این اقدام خواری و ذلت خود را برای همه جهانیان به اثبات رساند. مولوی شهنوازی بیان کرد: سیاست و قوانین آل سعود توسط کشورهای غربی و دشمنان نظام برنامه ریزی می شود و آل سعود مجری دستورات انها در منطقه است و حکام سعودی در حق ملت ایران ظلم کردند و با محروم کردن حجاج ایرانی نهایت ننگ و پلیدی خود را نشان دادند که باید در این زمینه پاسخگو باشند و اداره حج را به کشورهای اسلامی واگذار کنند. امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش اذعان کرد: موسم حج فرصت بسیار خوبی جهت نمایش همدلی، وحدت، برادری و اتحاد امت اسلام است که متاسفانه آل سعود اهمیت این موضوع مهم را درک نکرده و دست از خباثت خود برنداشته است.
  تمام مسلمانان جهان با جنایات ضد بشری آل سعود مخالف هستند   وی ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود و تاکید بر  اینکه تمام مسلمانان جهان با جنایات ضد بشری و زشت آل سعود مخالف هستند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سعی می کند که در دنیا امنیت و وحدت و یکپارچگی حاکم شود لذا انتظار داریم همه سران کشورهای اسلامی از کشور ایران اسلامی برای تلاش در مبحث اتحاد در میان جوامع الگو بگیرند و اتحاد و وحدت خود را تقویت کنند.
  دولت سعودی در مسیر آمریکا و اسرائیل قدم می گذارد مولوی ادهم ملازهی امام جمعه اهل سنت هیدوچ در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: بیانات رهبر انقلاب بسیار به جا است حکام سعودی مقصران فاجعه منا هستند و خود قاتلان حجاج خانه خدا بودند . وی با بیان اینکه حکام سعودی  نباید مانع زیارت خانه خدا شوند، افزود: حکام سعودی مصداق آیات 205 و 206 سوره بقره مبنی بر فساد در زمین، لجاجت و قبیله ای جاهل هستند که جهالتشان پایانی ندارد. مولوی ملازهی ادامه داد: یکی از دلایلی که دولت عربستان هیچ گاه حاضر نشد کمیته ای حقیقت یاب اسلامی برای حادثه منا تشکیل دهد چون خود مقصر اصلی این فاجعه بودو تمام کشور های مسلمان نیز او را مقصر می دانستند. امام جمعه اهل سنت هیدوچ با اشاره به اینکه دولت سعودی از مصیبت فلسطینیان چشم پوشی می کند، تصریح کرد: حکام سعودی چون از سوی آمریکا حمایت می شوند مجبورند دنباله رو آمریکا و اسرائیل  باشند.
   فاجعه منا حاصل بی تدبیری دولت عربستان است   امام جمعه اهل سنت قصرقند گفت: آل سعود برای خشنود کرن هم پیمانانش به خصوص اسرائیل و آمریکا مانع ورود حجاج ایرانی در مراسم حج شده است. مولوی عبدالخبیر صمدانی فر در گفتگو با خبرنیمروز ضمن واجب خواندن فریضه الهی حج،  اظهار داشت: محروم کردن مسلمانان از حج نوعی ظلم محسوب میشود چرا که همه مسلمانان جهان به حرمین شریفین احترام قائلند و برای انجام فریضه الهی تلاش میکنند. وی با بیان اینکه حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و پس از آن وقوع فاجعه منا و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زائران ایرانی بی تدبیری آل سعود را به جهانیان ثابت کرد، افزود: کار عربستانی ها غیر انسانی بوده است و هیچ ارزشی برای انسانیت قائل نیست. امام جمعه اهل سنت قصرقند تصریح کرد: حوادث رخ داده در سال‌های دور و همچنین در سال گذشته در ایام حج، کارنامه ننگینی در زمینه بی‌کفایتی آل‌سعود را به جهانیان ثابت کرده است. مدیر حوزه علمیه سبیل الرشاد قصرقند با اشاره به اینکه آل سعود برای خشنود کرن هم پیمانانش به خصوص اسرائیل و آمریکا مانع ورود حجاج ایرانی در مراسم حج شده است خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود از این مکان مقدس برای مقاصد سیاسی خود استفاده می کند. مولوی صمدانی فر ضمن محکوم کردن دولت عربستان بیان کرد: کشتار مسلمانان در خانه خدا یک عمل  نادرست بوده و کار زشت و غیرانسانی آل سعود عربستان سعودی قابل قبول نیست.
  علت مخالفت با کمیته حقیقت یاب اسلامی فاش نشدن خطای حکام سعودی بود   امام جمعه دهان نیکشهر ضمن محکوم کردن اقدام ظالمانه حکام صعودی گفت: دولت عربستان برای جلوگیری از فاش شدن خطا و اشتباه خود در حادثه منا مانع از تشکیل کمیته حقیقت یاب اسلامی برای پیدا کردن مقصر این حادثه شد. مولوی علی ایزدپناه در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به بیانات گوهر بار رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حکام صعودی امسال سد ان سبیل الله و مسجدالحرام برای حجاج ایرانی کردند، اظهار داشت: این ظلمی که حکام صعودی انجام دادند یک موضوع سیاسی و مذهبی بحساب می آید که ما آنها را محکوم می کنیم زیرا مکه و بیت الله برای همه امت اسلامی است. وی دلیل مخالفت دولت عربستان صعودی از تشکیل کمیته حقیقت یاب اسلامی برای پیداکردن مقصر حادثه منا را فاش نشدن خطا و برملا شدن اشتباه آنها عنوان کرد و گفت: در صورت تشکیل این کمیته تمام جهان از اشتباه دولت عربستان باخبر می شدند و آنها را محکوم می کردند لذا حکام صعودی به این دلیل از تشکیل این کمیته سرباز زدند. امام جمعه اهل سنت دهان نیکشهر ادامه داد: همانگونه که رهبر انقلاب در بیانات خود فرمودند حکام صعودی مصداق آیه 205 و 206 سوره بقره مبنی بر فساد در زمین هستند. مولوی ایزد پناه ضمن محکوم کردن حکام صعودی افزود: حکام صعودی با دوستی و هم پیمان شدن با آمریکا و دشمنان اسلام از مصیبت فلسطینیان نیز چشم پوشی کرده که از این لحاظ نیز به شدت محکوم هستند.
    عملکرد عربستان در حج رضایت بخش نبوده است   امام جماعت مسجد بلال سوران عنوان کرد: عملکرد آل سعود در حج برای زائران رضایت بخش نبوده است چرا که حرمت زائران را به درستی رعایت نمی کنند.  مولوی ابراهیم جهانی به خبرنگار اوشیدا گفت: عملکرد آل سعود در حج برای زائران رضایت بخش نبوده چرا که حرمت زائران را به ویژه در محل های زیارتگاهی مانند بقیع و شهدای احد را رعایت نمی کنند. وی افزود: به شخصه در چندین بار زیارت خانه خدا، حرکات آل سعود را مشاهده کرده به طوری که هیچ گاه این اعمال رضایت بخش نبوده است. مولوی جهانی ابراز داشت: در بحث های مدیریتی کسی که زمامداری حج را برعهده دارد باید به گونه ای عمل کند که رضایت همه را جلب کند به طوری که اگر در منا و یا رمی جمرات از مترجمان با زبان های گوناگون در بلندگوها در زمان های پرازدحام بهره می برد هیچ گاه شاهد اتفاقاتی از قبیل حادثه منا نمی بودیم. وی با عنوان اینکه، حج یک وظیفه شرعی برای تمامی مسلمانان است و مختص قوم یا قبیله خاصی نیست خاطرنشان کرد: حق زیارت برای تمامی کسانی که به حج و قران ایمان دارند محفوظ است و کسی نمی تواند این حق را از آنان بگیرد.
  حکام آل سعود، دشمنان اسلام و استکبار جهانی را به اهداف پلیدشان نزدیکتر می کنند امام جمعه اهل سنت مسجدقباء ایرندگان شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن موسم حج، اظهار کرد: حکام آل سعود همواره با اقدامات ضد بشری خود، دشمنان اسلام و استکبار جهانی را به اهداف پلیدشان نزدیکتر میکنند و مسلمانان تا ابد حادثه منا سال گذشته و این جنایت را فراموش نخواهند کرد. مولوی آخرداد بامری تصریح کرد: دولت آل سعود بجای خدمت به مسلمانان در مناسک حج، به ابزار و وسیله ای برای خدمت به دشمنان شده و این جای تاسف دارد و اگر دولت سعودی توانایی اداره امور حج را ندارد باید آن را به دست مسلمانان بدهد. وی ضمن محکومیت جنایات آل سعود در منطقه، بیان کرد: برنامه های آل سعود طبق موازین الهی نیست و در چهارچوب قوانین و موازین استکبار جهانی و با هدف تفرقه بین مسلمانان است. مولوی بامری اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب در خصوص موسم حج بار دیگر پشت پرده جنایات ننگین و زشت آل سعود را برای جهانیان روشن و شفاف کرد و در حقیقت هشداری برای تمام دنیا بود و باید در این خصوص همه ی ملت ها بیدار و آگاه باشند.

حکام سعودی برای راضی نگه داشتن اربابشان دست به هر جنایتی می زنند
امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار گفت: حکام سعودی برای راضی نگه داشتن ارباب خود آمریکای جنایتکار دست به هر جنایتی می زنند تا آنها را راضی نگه دارند.
مولوی عبدالرحمن ترنجزر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج اظهار کرد: مسلما نظر ما با نظر مقام معظم رهبری یک است و جهان اسلام برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج فکری اساسی کنند و گریبان حاکمان سعودی را رها نکنند.

جهان اسلام شک نکند که حکام سعودی در حادثه منا مقصرند
وی افزود: وقتی هزاران حجاج در امن ترین نقطه جهان شهید شدند این نشان بی لیاقتی حکام سعودی است؛ آل سعود برای خوشنودی اربابان خود به هرکاری دست میزنند و به عاقبت آن نمی اندیشند آنان باید بدانند که با این حرکات ناشایست و ضد قوانین بین المللی و مهمتر از آن ضد الهی دارند گور خود را می کنند و باید منتظر عذاب الهی و نابودی خود باشند.
مولوی اهل سنت بیان کرد: ضرباتی که اسلام از آل سعود خورده است، از هیچ دشمنی متحمل چنین ضرباتی نشده است و حکام سعودی با  باید اعمال خود را اصلاح کنند.
مولوی ترنجزر خاطر نشان کرد: جهان اسلام باید متوجه باشد که در حادثه منا و مسجدالحرام حکام سعودی کاملا مقصر هستند و باید جلوی حرکت های ظالمانه آنها بایستند.
  اقدام حکام سعودی در جلوگیری از حج قابل قبول نسیت   مولوی حاج مراد پیام مولوی حاج مراد پیام امام جمعه دهستان سیب در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه درست نیست کسی جلوی زیارت مسلمانان را بگیرد، اظهار داشت: کسی نباید جلوی فریضه اسلامی را بگیرد. وی ادامه داد: اقدام حکام سعودی در مانع شدن زیارت خانه خدا اقدام قابل قبولی نیست. امام جمعه دهستان سیب تصریح کرد: مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند تا جهان کفر از این موضوع سوء استفاده نکند. مولوی مراد پیام در ادامه گفت: دولت سعودی نباید دنباله رو جهان کفر باشد و باید از فلسطینیان و قبله مسلمانان حمایت کند.     اقدامات آل سعود در فاجعه منا و همچنین رفتار خباثت آلود این دولت در برابر حجاج ایران که منجر به جلوگیری از ورود آن ها به مراسم حج شد، واکنش های متعددی را به دنبال داشته است.     بر همین اساس علما و روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه نیز به این موضوع واکنش داده و اقدام حکومت آل سعود را محکوم کردند.       مسئولیت فاجعه منا با عربستان سعودی است       ملا محمد براتی امام جمعه ازگله در گفتگو با مرصاد با اشاره به اینکه عربستان سعودی باید مسئولیت اقدام خود در خصوص جلوگیری از حضور حجاج را بپذیرد، اظهار داشت: شرعا و قانونا این اقدام آن ها درست نیست و ما آن را محکوم می کنیم.       وی افزود: در خصوص فاجعه منا که حجاج ایران و برخی از کشورهای اسلامی دچار سانحه و بعضی نیز شهید شدند این مسئولیتش با عربستان سعودی است چون مملکتی که مسئولیت امنیت حرمین شریفین بر عهده آن است باید پاسخگوی این جنایت بزرگ باشد.       کارشکنی در سفر حجاج ایرانی به اماکن مقدسه را محکوم می کنیم       ملا امید ولی  از روحانیون اهل سنت شهرستان پاوه نیز به مرصاد گفت: کشور عربستان مسئله ارکان حج را به عنوان وظیفه دینی از قالب فقهی و دینی در آورده و یک مسئله سیاسی کرده است.       وی افزود: لذا ما ضمن اینکه کارشکنی در سفر حجاج ایرانی را به اماکن مقدسه مثل مکه، مدینه  محکوم می کنیم، مسئولیت این کار را بر عهده مسئولین دولت عربستان می دانیم.       اقدامات آل سعود نشانه دیوانگی اش است       ماموستا ملا عبدالله غفوری نیز در گفتگو با مرصاد ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود، اظهار داشت: از جمله جنایات آل سعود صد سبیل کردن است.       وی تصریح کرد: این اقدام آل سعود نشانه این است که آنها از انسانیت و خادمیت حرمین خارج شده و مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.       امام جمعه شهرستان روانسر همچنین این اقدامات آل سعود را نشانه دیوانگی آنها عنوان کرد.       ماموستا غفوری گفت: امیدواریم این دیوانه هر چه زودترعمرش تمام شود.       امام جمعه شهرستان روانسر افزود: از خداوند منان خواستاریم که توفیق دهد خادم الحرمین در حقیقت خادم الحرمین و نه خادم آمریکا و اسرائیل باشد.       باب مکه و بیت الله برای همه مسلمین باید باز باشد       ملا احمد شیخی امام جمعه ثلاث باباجانی نیز به مرصاد گفت: حج و مکه از ویژگی خاصه اسلام است و باب مکه و بیت الله برای همه مسلمین باید باز باشد.       وی بیان اینکه کسی حق جلوگیری از ورود حجاج مکه و بیت الله حرام به بهانه های واهی و توخالی و بهانه های مختلف سیاسی را ندارد.       امام جمعه اهل سنت ثلاث باباجانی جلوگیری از ورود حجاج به خصوص حجاج ایران به مراسم حج را محکوم کرد.       کنفرانس ها و علمای اسلامی واکنش دهند       ملا رشید ثنایی امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: به تمام دولت ها و حکام اسلامی واجب است که این را به عربستان بفهمانند که مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان دنیا است.       به گفته وی اگر عربستان توان اداره این اماکن شریف را ندارد باید این مسئولیت را به مسلمانان بدهد تا مسلمانان بتوانند راحت تر و با امنیت بیش تر اعمال حج خود را انجام دهند.       وی تصریح کرد: ما از تمام کنفرانس ها و علمای اسلامی می خواهیم که این اعتراض خودشان را به عربستان اعلام کنند.       اقدامات آل سعود را محکوم می کنیم       ماموستا غلامی امام جمعه قصرشیرین نیز در این خصوص به مرصاد گفت: ما از طرف مسلمانان و از طرف جامعه روحانی اقدامات آل سعود را محکوم می کنیم. منبع: دانا
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 2530
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *