800
۰
صبح امروز انجام شد؛

برگزاری جلسه شورای شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی

صبح امروز جلسه شورای شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی به مناسبت برگزاری مراسمات سوگواری محرم تشکیل شد.
lpvl
lpvl
به گزارش شستون؛ صبح امروز جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی با حضور امام جمعه شهرستان سراوان، فرماندهان نظامی و انتظامی، سرپرست آموزش و پرورش، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسئولین شهرستانی در دفتر امام جمعه شهرستان سراوان برگزار شد.

  حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم الحرام، هدف از تشکیل جلسه را برگزاری هرچه با شکوه تر عذاداری های سرو و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: امام حسن (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام ، احیای امر به معروف و نهی ازمنکر و جهل زدایی  در برابر ظلم و ستم قیام کرد.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: با شهادت امام حسین (ع) یک حرارت در مومنین جهان به وجود آمده که هم اکنون پس از گذشت قرن ها آن حرارت همچنان ادامه دارد و در محرم شیفتگان زیادی در مراسمات سوگواری آن حضرت حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به اینکه شاکله اساسی قیام امام حسین (ع) برگرفته از قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص)  است، خاطر نشان کرد: در ایام محرم باید تلاش و کوشش کنیم تا جوانان را به معارف اسلامی و دینی علاقمند و برای سوق دادن آنها در مسیر واجبات و فرامین دین گام های مثبتی برداریم.

وی در پایان برپایی مراسمات سوگواری و جامع عمل پوشاندن به ارزش های اسلامی را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه  برشمرد و ادامه داد: شرکت در نماز اول وقت یکی از اهداف امام حسین (ع)  برای زنده نگه داشتن قداست و بندگی خدا درظهر عاشورا بود و نماز اول وقت انسان را از هر گونه مسائلی که موجب افزایش گناه و آلودگی می شود، حفظ می کند.
 

انتهای پیام/
 
   
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 3051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *